måndag 3 april 2017

Bio och musikal-helg

I fredags var jag och Patrik på bio, vi såg på Ghost in the Shell. Ghost in the Shell började som en mangaserie och ledde sen vidare till anime, tv-spel och Mamoru Oshiis långfilm med samma titel. Jag tyckte om filmen, tycker de har fångat det mesta från originalet. Det var dock länge sen sist jag såg den och har glömt en del men under filmens gång var det en del aha och ja-men-just-det tillfällen. Gillar man manga och anime och så klart Ghost in the Shell så rekommenderar jag den. Har man inte sett animen t.ex. så kan nog denna film kännas lite som en typisk framtidsfilm med robotar och så och nog inte uppskatta den lika mycket.





Sen i lördags var mamma och jag och såg på musikalen The book of mormorn. Den var så roligt och så himla bra, en av de bästa musikaler jag sett. Denna musikal har vunnit flera priser, bl.a. 9 Tony Awards.
Den handlar om två mormorner som ska ut och missionera i 2 år. Den populära Kevin Price paras ihop med mormonen Arnold Cunningham. Arnold har en lite mer livlig fantasi och man kan nog påstå att han är lite utav en mytoman.
Drömmen för Kevin är att hamna i Orlando. Ber han tillräckligt så kanske han får ka dit hoppas han på men det blir så klart inte som han tänkt sig och i 2 år så ska Kevin och Arnold på missionsuppdrag i Uganda.

Mycket musik, lite grova ord ibland och mycket humor.

I går sen ville jag bara ta det lugnt och gick runt och städade och kollade lite på film. Jag plockade några kvistar forsythia ute också. Vi har en buske precis vid ingången och en del grenar stack ut och var lite i vägen så de tog jag bort och med mig in. Gula, fina blommor som passar bra nu till påsk.

På jobbet i morse tog jag fram lite godis. Vi tjuvstartar påsken lite. Dekorerade också i hallen.


Nu på onsdag ska jag och mamma till Landqvist. Det blir frökväll och man presenterar nyheter och gamla favoriter. Ska bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar