torsdag 6 april 2017

Frökväll på Landqvist handelsträdgård

Frökvällen på Landqvist blev inte riktigt som vi först tänkt oss. När vi kom dit så var bland det första man sa ungefär att ja de frönyheter som finns då står det nyheter vid de fröna. Det blev lite tyst, skulle det inte bli mer än så här, men så började man prata lite om tomatfröer. De nämnde en gul tomat som heter golden någonting som skulle vara väldigt god och att en nyhet de fått in som blir väldigt låg men tyvärr kommer jag inte ihåg namne nu. Efter lite småprat där så fick vi en guidad tur bland deras växthus och det var väldigt kul. De berättade lite hur de jobbade där inne. Här på dessa bäddar planterar de fröer och bäddarna är lite uppvärmda så att de kommer igång och gror.

 
Sen har de lite kallare i växthuset för att inte växterna ska växa för fort. 



Här är en maskin som fyller på jord i krukor.

Sen gick vi till pensé-växthuset. Här inne har de bara en massa olika penséer nu. Om jag minns det rätt så nämnde han att de har sammanlagt 38000 penséer.

Det bjöds sen på kaffe och kakor och tänk, mamma och jag handlade ingenting. Vi spar till trädgårdsmässan på lördag.

På hemvägen åkte vi förbi Ica Maxi och jag passade på att hämta ut kaffekapslar från Löfbergs lila och kvargyoghurt från Lindhals som jag ska få prova via Smartson.

Yoghurten provade jag i morse, jag hade valt smaken kokos och mango och den var helt ok. Jag trodde att den skulle ha vart godare men kanske skulle den bli godare tillsammans med müsli. Jag trodde att jag hade en påse kvar hemma men det hade jag inte. Igår tog jag det sista från en påse och var så säker på att jag hade en till hemma men måste ha misstagit mig.

Vad jag längtar nu till lördag. Ser så mycket fram emot att åka på trädgårdsmässan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar