tisdag 31 oktober 2017

Rolig träning och viltbuffé

Vilken helg och början på denna vecka. Fullt upp nu verkligen med roliga saker. I fredags efter jobbet möttes jag och Marcus upp borta vid Campus1477. Freaky friday var det då med extrainsatta roliga pass och Marcus och jag skulle köra på det hårda Challangepasset med 9 instruktörer. Vi var nästan 100 pers och delades upp i 5 grupper och spridde ut oss på 5 olika stationer. Vid varje station fanns det olika övningar vi skulle göra i 30sec x 2 och sen gick man till nästa övning i stationen och runt så tills det var vattenpaus och vi skulle gå vidare till nästa station. Så roligt men så jobbigt också. Man tog en gruppbild och jag och Marcus är nästan längst ner i högra hörnet.



Sen på lördag åkte jag, Mamma och Marcus med Eckerölinjen för att äta viltbuffé. Det var så himla gott. Viltköttbullar, vildsvinsprinskorv, grytor, rökt lax och kallrökt sik. Det var sillar och olika kött och såser. Samt en god dessertbuffé med bl.a. havtornspannacotta och chokladkaka med rödbetor. Den buffén vill jag gärna äta igen.




Vi tog sen mamma och jag en varsin irish coffe och Marcus ett glas whiskey medans vi lyssnade på livemusik.

Innan vi kom i land sen shoppade vi lite på taxfreen. Jag tycker mycket om det röda vinet från Masi Costasera så jag köpte 2 flaskor av det samt deras Amarone som jag ser fram emot att prova sen.

I söndags sen åkte jag och handlade lite innan jag och Marcus skulle åka och byta vinterdäck på bilen. Hann med en liten fika hos mamma och fick träffa mormor och Berra som kom på besök. Mormor hade bakat en jättegod äppelpaj.
Vi bytte sen till vinterdäck hos Däckskiftarna som ställt upp en däckverkstad på parkeringen vid Coop i Boländerna. 295kr kostade det bara. Vinterdäcken börjar ha gjort sitt så detta blir sista vintern med dessa däck. Sen till nästa vinter måste vi köpa nya. När vi byter till sommardäck så är det nog smidigast att bara köra vinterdäcken direkt till återvinningen.

Igår sen efter jobbet så åkte jag med min kusin Sandra till Uppsala Danscenters nya lokaler o Rosendal. De hade en del prova-på-saker där under deras invigning och jag och Sandra ville prova på Antigravity yoga samt Airsilk. Det var mycket folk där och få platser i lokalen. Det var synd att de inte ordnat som något slags kösystem. Det märktes att de som skulle hålla i passen inte var beredda på så här mycket folk och hade tänkt lägga upp det på ett annat sett men de löste det ändå bra. På yogan kortade de ner det och alla fick chansen att prova lite och på Airsilk så delade vi in oss 4 och 4 på varje station och alla fick chans att prova allting man lärde ut vilket var kul.

I Antigravity yogan så använder man sig av en yogahammock. Hammocken ska underlätta i många yogaposer som kan vara svåra att komma in i och svåra att hålla balansen i känns enklare. Sen när man hänger upp och ner är det skönt att kunna sträcka ut ryggraden.

Airsilk kopplar jag lite till luftakrobatik. Aerial Silk kallas det också för. Man har här till hjälp att 2 tyger som hänger ner från taket. Vi fick prova på att klättra, vilket var svårare än jag trott, samt lite konster där vi hängde upp och ned bl.a. Väldigt kul.

Idag sen efter jobbet ska jag hem till Maria och Patrik kommer dit också. Ska bli kul att ses och höra hur Patrik och Pedro haft det nu under sin resa till Milano bl.a.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar