tisdag 2 januari 2018

Nytt år och nya möjligheter

2018 känns som att det kommer att bli ett bra år. Jag känner mig peppad och det känns kul att det känns så bra att starta året så och jag har min bujo redo för detta nya år. Men först måste jag berätta lite om hur jag hade det under nyår. Jag, Patrik, Pedro och Maria H. var hem till Maria U. Maria U. hade hämtat nyårskassarna och efter att alla var på plats var vi hungriga och började förbereda förrätten. Den var jättegod. Det flöt på så och efterrätten var så fin och ett bra avslut på middagen. Godast tycker jag förrätten och efterrätten var.



Vi spelade spel sen och bara umgicks. Det var en jätterolig kväll och sen när det var dags att räkna ner så gjorde vi som man gör i Spanien. Alla fick 12 vindruvor i var. Sen skulle man äta en i taget för varje nedräknad sekund från det när det är 12 sekunder kvar tills klockan slår midnatt. En väldigt rolig tradition. Ett gott nytt år från oss och jag hoppas att alla får ett riktigt bra 2018.

Sen under nyårsdagen hade jag bokat in mig på 2 pass, Yoga & core samt meditaion. Kändes väldigt bra att börja året så och jag kände mig väldigt avslappnad när jag gick ifrån gymmet. Idag ska jag ut och ta en halvtimmes promenad. Ska göra det i rask takt nu 3ggr denna vecka och nästa så att jag kommer igång lite innan jag börjar mig på att jogga. Jag har läst det att det kan vara en bra start att börja så innan man ger sig på att jogga efter ett uppehåll.

I min bullet jorunal har jag lagt upp dels en årsöversikt. Jag håller också på att skriva en sida för födelsedagar. Jag ska lägga till några fler samt att jag måste dubbelkolla att jag verkligen har rätt år och datum på alla innan jag fyller i med svart penna. Ska göra lite tydligare linjer också till vilken månad alla hör till. Uppdaterad bild kommer sen.



Jag har också lagt till en önskelista till mig själv. Ibland kommer jag på småsaker jag behöver men som jag glömmer så dels ska jag kunna skriva in sådana saker eller saker jag hoppas kunna unna mig framöver som massage eller en ny soffa. Soffa kommer jag nog inte att kunna köpa i år men kanske nästa eller året efter det men jag lägger till det ändå för till 2019 kan jag flytta över det som är kvar i önskelistan.

På en sida har jag gjort som en bokhylla med böcker. Där kan jag skriva in böcker jag vill läsa och sen färglägga boken när jag har läst den. Jag ska måla i lite mer saker på sidan sen som blommor i vasarna och så.

Sen ville jag ha några sidor där jag fyller i som en hälsoplan, det ska vara med träningen, löpningen och så. Jag har börjat göra som ett veckoschema med det jag hoppas göra under veckorna. Sen får man anpassa vecka efter vecka också så klart. Jag har fyllt i med blyerts bara för kanske vill jag ändra något sen. Campus1477 där jag tränar kanske ändrar sina scheman också. På min löparmåls-sida skriver jag in mål och dels förslag på träningsrundor jag kan köra på sen. Bra att variera lite.


Jag har några tomma sidor kvar innan januari börjar. Jag funderar dels på att ha en sida där jag skriver in bra saker som händer under året. Kan bli kul till nästa nyår sen att se allt roligt som hänt under året. En del saker är så lätt att jag glömmer och då kan jag bli påmind om alla bra saker som har hänt.

Januari sen, jag vill ha ett månadstema och tänkte på lavendel. Ser nog kanske mer ut som lupiner men lila blommor och gröna blad blev det.

Förutom budget etc så ska självklart en habit tracker vara med och jag forsätter att ha med att jag ska försöka dricka 2l vatten per dag, försöka tänka på att inte äta en massa godis o så till vardags samt sköta mina städrutiner.

Vecko-sidorna kommer att se ut så här under året med en överblick för veckan och träningen.

Det känns bra att allt börjar komma mer på plats i bujon.

Sen en rolig sak hemma. Min amaryllis har fått 2 frökapslar vars fröer jag ska prova att så sen. Det kan ta många år sen innan det kommer blommor för den måste bilda en ordentlig knöl som sen ska orka bära blommor. Så det blir att ha tålamod med dem. Det kommer att bli spännande att se hur blommorna blir sen, om det kommer några, för liksom pelargoner så kan blommorna komma att se rätt annorlunda ut sen gentemot moderplantan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar