fredag 26 januari 2018

Redan helg snart igen

Ja tiden har gått snabbt denna vecka, många roliga saker denna vecka och då blir det så. På gott och ont ibland.
Jag lånade en bok igår på stadsbiblioteket, Färjan av Mats Strandberg. Jag har varit lite nyfiken på den förut och gick och lånade den igår då Ulla berättade att hon inte läst klart 3e boken än av Elena Ferrante. Så då läser jag denna bok medans för det låter som att hon kommer att läsa klart boken till nästa vecka. i boken Färjan får man följa olika människor när de åker med Baltic Charisma, både några som jobbar ombord och några förväntansfulla passagerare som ska åka på en 24-timmars kryssning. Men det lurar något ondskefullt ombord och mitt på Östersjön är det omöjligt att fly.

Jag har smått börjat med mars månad i min bujo och temat den månaden kommer att bli Totoro och jag ska måla karaktärerna från den animen lite varstans. Kommer att bli en väldigt rolig månad att göra.

Hemma blommar min amaryllis för fullt och stjälken med frökapslarna ligger på bordet. I helgen ska jag nog plantera frön om jag har såjord hemma. Jag är lite osäker men jag tror att jag har en del kvar. Måste plantera om mina julgrupper också. Ska se om jag kan spara lilla granen och mini-julstjärnan ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar