torsdag 24 maj 2018

Bontrosai-pellis hittad

Men vilken tur jag hade. Jag gick in i Interflora-butiken på Vaksalagatan för att bara kika lite och vad hittar jag där? Jo Bontrosai-pelargoner! Oj vad glad jag blev, självklart köpte jag med en hem. Den står nu på balkongen och jag hoppas att denna ska trivas bättre än den lilla sticklingen jag hade.

Jag planterade igår också om min australiska pelargon. Den fick en större kruka och en bild ska ni få sen. Jag funderar på att kolla till de andra också och se om det är någon mer som behöver planteras om.

Jag ser fram emot att åka ut till lotten på söndag, dels skönt och få bort en massa ogräs men jag är också nyfiken på hur det går med småplantorna jag planeterat från frö.

Apropå fröer så är jag så nervös för isörten där hemma. Jag såg en pytteliten en som har 2 små blad och jag hoppas att minst en i.a.f. kommer att överleva. Jag måste komma ihåg att ta bilder så jag kan visa er hur små de är.

Sen planterade jag basilika och några har kommit upp där också, de ser lite starkare ut.

Men tagetes, amaryllis och ett pellisfrö verkar inte vilja komma upp tråkigt nog. Men så blir det ibland. Ibland lyckas man och ibland inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar