torsdag 22 september 2016

Höstdagjämningen

Vilken småruggig morgon det var idag men samtidigt kan jag inte låta bli att njuta lite nu av att hösten är här. När jag åkte bussen ner mot stan tittade jag på träden som nu mer och mer får fram sina höstfärger. Det är så vackert och jag är så sugen på att köpa hem lite blommor att ha ute nu på balkongen som passar att vara utomhus dessa lite småruggiga dagar. Som ljungen, det måste jag köpa. Nu medans har jag passat på att köpa denna lilla söta prydnadspumpa till jobbet. Den blir jag glad av att titta på.

Igår kväll tog jag ett fotbad, det var då evigheter sen jag sist gjorde det. Jag minns inte ens när jag gjorde det sist. Det var skönt och avkopplande. Jag har badsalt hemma som säkert är över 10år gammalt, jag vet inte om det är något som kan bli sämre med tiden. Står inget på förpackningen och mina fötter blev i.a.f. mjuka och lena av det. Vet inte hur många gånger jag tänkt kasta det för det bara står och samlar damm men så tänker jag att det blir nog inte dåligt med tiden och jag hade rätt. Tror jag i.a.f. av vad jag märkte av efter fotbadet igår.

Om jag hinner så ska jag kanske ta en promenad i helgen runt hågadalen igen. Sist jag gick kändes det som sommar och kan tänka mig att nu till helgen om jag kommer iväg så kommer det att kännas som höst.
Jag ska i.a.f börja ta in mina pelargoner nu när det är ruggigare ute. Det har varit så fina dagar så jag har låtit dem vara ute ända tills nu men det börjar nog bli dags att ta in dem nu.

På söndag så borde alla unna sig lösgodis, då är det lösgodisets dag och passande nog så kommer den nya godisbutiken Bonbon att ha invigning i sin butik på Gränby Centrum under helgen. De ska visst ha över 1000 olika goissorter i butiken.

I tisdags var jag till Gränby centrum och handlade, då gick jag även förbi Lagerhaus och köpte denna söta kattkruka. Jag såg den förut i en tidning och har varit sugen på att köpa den sen dess. Har man Gränby centrums app får man 20% på en vara där om man handlar innan den  25 september. Så det är ett tips om ni kanske ska dit i helgen.


Trevlig höstdagjämning och till sist en bild på en v Ninos favoritaktiviteter. Spana in malen i akvariet. Jag har förresten precis lagt i fiskfoder, därför det flyter runt en massa saker i akvariet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar