måndag 19 september 2016

Promenad i Hågadalen

I lördags var det så fint väder så jag bestämde mig för att ta en långpromenad i Hådadalen, vilket jag aldrig gjort tidigare utan där emot tänkt göra det ända sen jag flyttade till Eriksberg och det var ju några år sen. Så det var verkligen på tiden.
Jag gick längs Granitvägen ner till parkeringen vid Håga bro. För där har jag sett en stig börja och att de även har en informationstavla på plats. Där kunde jag se hur stort detta område är. Jag bestämde mig för att bara promenera på och det blev en promenad på nästan 1,5 timme, med en paus vid Kung Björns Hög.




Det är verkligen vackert där och det kändes som att jag bara gått en bråkdel av detta område så det kommer absolut att bli mer promenader där nu framöver. Jag ska också försöka komma ut och jogga där.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar