fredag 2 september 2016

Snart är det efterlängtad helg

Så skönt att det äntligen är fredag igen. Efter trötta dagar där jag inte mått helt bra till att jag nu känner mig bättre och det passar ju bra när det snart är helg.
Igår tog jag tag i IKEA-möbeln. Över 40 skruvar skulle man skruva dit och jag fick ta i så mycket att jag lyckades göra illa mig i handflatan. Ingen av mina 3 stjärnskruvmejslar passade riktigt ihop med IKEA:s skruvar utan när det blev dags att ta i lite med skruvandet gled som mejsen bara runt. Men när jag tröck mejsen ordentligt in i skruven och vred försiktigt snurrade den runt men det var det som gjorde att en stor skinnbit till slut lossnade i handflatan. Borde haft handskar på mig. Men nu är den uppe och jag har börjat ställa dit några saker och kommer säkert att flytta runt lite tills jag är nöjd. När jag åker till Ullared sen ska jag kolla efter en skruvdragare.



Imorn ska mamma och jag iväg på en dagstripp med Uppsala trädgårdssällskap. Vi ska till Leksand. Det är skördefest på Hildaholm och vi ska dit på guidad tur men också besöka en klematisträdgård. Spännande.  Picknickkorg ska packas sen så håller tummarna för fint väder. Jag har inte vågat kolla på vädret än men måste göra det idag så jag vet om regnkläder ska på eller inte.

Igår fick jag hem min glossybox. Temat är Beauty Kick och innehåller 3 veganska skönhetsprodukter nu när det är en växande trend här för att stanna passar det ju bra.
Från The Body Shop fick man men en ny produkt, en ansiktsmask som heter Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask. Ibland undrar jag över alla dessa långa namn man väljer. Denna mask innehåller bl.a. grönt te från japan och träkål av bambu från Himalaya. Spännande låter det.

Ögonskuggan Ground state från Nabla Cosmetics är vegansk. Högpigmenterad ögonskugga som man lätta kan tona och sen arbeta upp intensiteten.

Detta var nytt för mig, veganskt läppstift. Sugar Daddy heter den och är från Medusa's Makeup. Färgen är nudefärgad och det har där emot inte passat mig tidigare men ska prova och se sen i.a.f. Annars ger jag bort den.

Denna ska bli spännande att prova, en ögonbrynsgel från Benefit. Heter Gimme Brow. Fylld med fibrer och marshmallowextrakt. Hoppas mina ögonbryn blir fina med denna.

Rengöringsservetter är perfekt att ta med sig när man ska resa bort. Dessa är från Glam of Sweden och ska passa alla hudtyper. Alltid bra att ha. I en bra liten förpackning också.

Nu kommer vi till lite roliga tips. Laddar man hem Kappahls app får man 50kr att handla för. Jag trodde där emot att man fick rabatten direkt i mobilen men den skickas visst hem sen. Så strumpbyxorna jag tänkt köpa får vänta lite.

Haribo har en kampanj nu, köper man 3 påsar Matador Mix så får man skålen Kastehelmi 35cl från Iittala. Man registrerar sig på denna sida http://ww2.elsnordic.com/haribo/ Fotar och skickar in kvittona som visar köp på 3 påsar sen får man en bekräftelse på mail och inom 14 dagar skickar de skålen. Det som kan vara bra att veta är att man tyvärr får stå för portot på 49kr.

En annan samlarkampanj har Fazer nu. Om man köper 4st 200g chokladkakor från Fazer får man 2st Swedish Grace skålar. Man registrerar sig här http://ww2.elsnordic.com/fazerchoklad/
Ibland kan man ha tur då jag sett att de ibland har erbjudanden och säljer dem för 10kr/st. I denna kampanj ska man skriva ut ett värdebevis, klippa ut streckkoderna och skicka till adress som står på sidan. Man får sen en värdekod att använda på CDON.com och tyvärr även här får man betala frakt på 49kr.
 
 
Ibland undrar jag om någon läser ens tankar. Fick detta sms från Clas Ohlsons om erbjudande på skruvdragare. Men jag väntar till Gekås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar