onsdag 23 november 2016

Inspirationskväll

Igår på Alewalds höll man en inspirationskväll med temat Nepal och Everest Basecamp. Nicklas Lautakoski var där via sitt företag Swett och han berättade även om sitt företag, hur han startade det och om just äventyrsresor man kan göra med dem via Swett.
Fast han berättade även om andra saker, om inspiration och äventyr. Att uppfylla sina drömmar. Han verkar själv vara en riktig äventyrare, han har bl.a. cyklat mellan Portugal och Kina.
Jag tyckte det var intressant och jag blev inspirerad. Jag blev t.o.m. sugen på att åka till Everest Basecamp, men då måste man spara ihop en del. Verkar landa på en 50'-55.000kr. Jag ska hålla koll på Alewalds hemsida efter fler inspirationskvällar.
 
Ikväll ska jag, Patrik och kanske 2 till ses för att kika på Allt ljus på Uppsala, det har jag sett fram emot.

Jag ser också fram emot helgen. Det kommer att bli en fullspäckad helg. Jag jobbar halvdag på fredag och vid kl 12 kommer Jessica hit ändå från Öland. Det ska bli tjejkväll hemma hos Jenni i Gävle. Innan vi åker dit ska jag, Jessica och kanske Sandhra ses och luncha tillsammans innan. Ser fram emot att träffa allihopa.
Sen på lördag blir det Adventsmys hemma hos pappa och Åsa med en massa släkt. Det blir knyt och jag tänkte ta med och göra sånna där gubbröre-snittar. Så får jag se om jag kanske gör något mer.
På söndag sen ska Marcus firas, han fyller 20år och jag har hört rykte om smörgåstårta. Så en kul helg kommer det nog verkligen att bli.

Jag ser också fram emot fredag av en annan orsak. Då är det Black Friday och en massa butiker kommer att ha en massa erbjudanden. Det är en perfekt tid att leta julklappar bl.a. En del smygstartar också och en del har erbjudanden hela veckan, även kallad Black week.
Vill man redan nu börja fynda lite så kan jag tipsa om att Bagaren och kocken har erbjudanden varje dag på sin hemsida denna vecka.
Bluebox tjuvstartar idag och har 15% rabatt på allt i webshopen t.o.m. fredag.
Lagerhouse har 20% på allt hela veckan.
Let's deal har som kanske en del av er vet erbjudande varje dag på sin hemsida och app, idag t.o.m. onsdag får man 15% rabatt på allt förutom resor. Ange då koden blackfriday15
Mio kör Black week med erbjudanden hela veckan, i både butik och på webben. Erbjudandena hittar ni här.
CDON ska jag kika in på, de kör som tidigare att de släpper erbjudanden varje hel timme. Jag har också hört det att i år kommer de att ha mer och bättre erbjudanden än tidigare. De börjar redan när kl slår 00:00

Babyshop har man smygstartat med upp till 50% rabatt.

Vill ni shoppa kläder, skor och väskor m.m. så kan jag tipsa om dessa butiker.
La Redout har 40% rabatt på sin sida till den 27/11, med vissa undantag som står på hemsidan. Minsta ordervärde etc. Även vilken kod man ska använda.
Nelly ska ha Black week med erbjudanden hela veckan. Jag har bara sett att de hade ett erbjudande i måndags fast fler kanske kommer snart och absolut på fredag tror jag.
Footway kommer att ha 22% på 22000 produkter. Jag vet inte om det är bara på fredag eller om det pågår fler dagar.
Jag har för mig att Ellos hade erbjudanden förra året men är inte helt säker och kan inte hitta information om det på deras hemsida.

Elgiganten kommer att ha erbjudanden i sina butiker som öppnar kl 7:00

Vet inte om detta har med Black friday att göra men Hemtex har erbjudande idag för medlemmar. 25% rabatt på valfri vara. Ange kod SH434

Sen som sagt var finns det många fler butiker som kommer att ha erbjudanden och jag har flera butiker som jag gillar mycket och som jag inte vet om de kommer att ha erbjudanden på fredag men som jag hoppas på. Som Shopping4net, designonline m.fl.
Ett bra tips kan nog vara att skriva ner om man redan nu vet saker man vill leta efter. Kanske kolla runt vilka butiker som säljer det för att lättare sen se det sen finns erbjudanen på de sakerna. Lycka till om ni ska shoppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar