tisdag 22 november 2016

Välkomnande av nya kollegan

Oj vad tiden går, över en vecka sen jag sist skrev. Jag måste få berätta om hur vi hade det i fredags när vi var ute och åt med jobbet. Vi sågs innan på jobbet för att skåla och välkomna Sandra som nyss börjat hos oss och jag hade gjort några snittar. Dels hade jag kvällen innan kämpat lite med att fritera filodegsstrutar. Det var lite knepigt för när jag bara rullade ihop dem till strutar och med tången sen doppade dem i oljan så drog de ihop sig bara.

Sen provade jag att använda 2 tänger och annat men till slut gjorde jag en chansning. Tog ett hårdare reklampapper och gjorde till en strut som jag satte i filodegsstrute, friterade och vips så hade jag en fin filodegsstrut då det tjockare papperet gjorde att den höll formen.

Så det blev några strutar som jag sen på jobbet innan vi alla sågs fyllde med en citronkäm och toppade med löjrom.


En annan snitt jag gjorde var att jag fyllde minicroustades med en röra som påminner om gubbröra. Det är ägg i dem och istället för matjessill så är det ansjovis i.
Sen små vanligare snittare med tapenade och kronärtskockscreme på. Det var uppskattat och kul kändes det.


Sen gick vi till restaurangen Frenchi vid rådhuset. Till förrätt så provade jag för första gången pilgrimsmussla och det var jättegott.

Huvudrätt blev friterad tonfisk och till dessert en ny tappning på marängsviss kan man säga.


Väldigt nöjda och så roligt vi hade det. Hoppas det var ett bra välkomnande till vår nya kollega Sandra.




Idag nu under lunchen försökte jag hitta något att dekorera i hallen med. Hittade denna fina och köpte till 2 fåglar som jag satte i girlangen. Ser väldigt tanig ut på bilden men kan säga det att i verkligheten gör den det inte. Sen funderar jag på någon liten en eller något att piffa upp väntrummet med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar