tisdag 1 november 2016

Hemma igen

Ja nu har jag varit hemma ett tag efter Ullareds-trippen i.o.f. och vardagen har börjat rulla på. Jag kom på det att när jag och mamma var i Ullared så fotade jag knappt. Jag hade nog lite annat att tänka på när jag var där.
Bussresan gick bra, chauffören körde riktigt bra. Det vart kaffepaus och lunchstop på vägen ner och på hemvägen sen stannade vi för middag och bara sen en snabb bensträckare efter det.

Vi kom fram lite tidigare än beräknat och det var bara bra att vi fick lite extra shoppingtid. Vi checkade in på hotellet och gick sen direkt in på Gekås. Skönt nog var det inte alls mycket folk där. Så vi kunde shoppas på ända till kl 20:00, vi kom ut lite tidigare då det var korta köer till kassorna. Sen gick vi tillbaka med allt vi handlat till hotellrummet för på morgonen sen skulle man öppna bussen så att vi kunde ställa in det vi shoppat där. De kan ej ta ansvar för det som ligger i bussen över natten och det känns dels då tryggare att ha allt på hotellrummet och sen så har mamma och jag en tradition att alltid gå igenom det vi handlat och visa vilka fynd vi gjort. Men innan vi gjorde det så var det dags att få i sig middag. Vi var så hungriga. Hotellet har fått en restaurang sen vi var där sist och vi ville testa den. De hade chilihamburgare på menyn som vi båda beställde, så gott det var. Hamburgare och pommes för bara 99kr. Verkligen Ullared-priser.


Sen gick vi och skålade med lite bubbel vi tagit med oss och gick igenom det vi handlade. Trötta somnade vi fort sen.
Dagen efter gick vi och åt frukost innan vi lastade i allt på bussen, som hade med sig en egen liten extra kärra tur nog. Sen fortsatte shoppingen innan vi åkte hem strax efter kl. 14.
Lite av det jag köpte var träningskläder, vinterjacka från Svea, en Jamie Oliver stekpanna, adventsljusstakar, sängkläder, spel och julklapp.


Denna köpte jag också, har tittat på sånna här i några år nu och bestämde mig för att nu skulle jag köpa hem en. Tyvärr visade det sig att den lilla motorn låter lite på min men med lite julmusik sen i bakgrunden hörs det nog inte.

Jag köpte med mig några blommor också, 2st cyklamen och 2st silvergirlander som jag planterade tillsammans i en kruka. Jag hade tänkt ställa ut dem på balkongen men som mamma sa så skulle jag få njuta av dem mer om de var inomhus så nu står de på vardagsrumsbordet. Raija tycker cyklamen luktar gott.

Jag köpte denna tygkruka som visade sig är lite för liten för den kruka som min fredskalla står i men tycker ändå det är lite bättre så här för det är hål på botten av krukan och nu ramlar det inte ut jord på golvet.

Nino fick en fluga från Ullared, så stilig han blev.

Sen fick Nova en kanindräkt som jag beställde via Wish men den var lite för liten. Men kanske tur det för hon verkade inte tycka att det var så jättekul att ha dräkten på sig. Söt var hon i.a.f.

Nu i Halloween-tider ville jag karva en pumpa och igår köpte jag hem en liten. Jag ville göra något lite annorlunda mot vad man brukar så det fick bli detta spöke.

På lördag ska jag ta med Wilma och Elsa till Kistamässan, vi ska gå på Comicon/Gamex. Tjejerna har visst längtat så mycket, väldigt kul att höra. Denna mässa är en av nordens största spel-, film, och seriemässa. Det blir cosplay bl.a. och en stor cosplayare som går under namnet VampyBitMe kommer att vara där.

Många utställare kommer att vara där och förutom att det kommer att säljas en massa saker kommer t.ex. en del konstnärer vara på plats.

En av utställarna är Sanrio som kommer att ha en japansk trädgård där och självklart kommer då även Hello Kitty att vara där.

Man kan få testa en del TV-spel och varför inte testa PlayStation VR där också. Det tror jag att tjejerna vill.

Man har även special guests som kommer att finnas på plats för frågepaneler, fotografering och signering. Naomi Grossman är en väldigt duktig skådespelerska tycker jag. Hon är med i en av mina favoritserier som heter American Horror Story.

Jason Isaacs kanske en del känner igen också, han är bl.a. känd från Harry Potter-filmerna.

Det är inte bara skådespelare som kommer dit. En man som heter Matt Denton kommer att vara på plats och han är ingenjören bakom roboten BB-8 från Star Wars.

Så det kommer att bli en kul och spännande dag tror jag. Jag hoppas Elsa och Wilma kommer att bli nöjda. Risken finns där emot att det kommer att vara väldigt mycket folk där och det kan ju vara lite jobbigt men hoppas som sagt var att det kommer att bli bra och att tjejerna kommer att bli nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar