torsdag 30 mars 2017

Lite städ på balkongen

Igår när jag cyklade hem efter jobbet så tittade solen fram lite. Då vart jag sugen på att fixa lite på balkongen. Jag bestämde mig för att dammsuga under trallen. Det var så mycket damm och smuts under och det känns alltid så bra att ha städat bort det. Jag torkade även rent lite saker men fortfarande har jag en del krukor och så ute som jag ska ta reda på sen när jag börjar inreda balkongen med blommor.


Jag längtar till att få sitta ute sen på balkongen omgiven av blommor.

Innan jag började dammsuga så tänkte jag ta och kasta min klematis. Jag hade inte tänkt behålla den och därför inte klätt in den i något som skulle skydda den över vintern. Jag tog rätt hårdhänt bort denna lilla minispalje och en gren satt fast som jag bröt av.

Då såg jag att den var ju alldeles grön inuti. Jag tittar närmare och en massa små gröna skott tittar fram lite varstans. Den verkar ha överlevt och så kommer jag och ruskar om den. Får se om den klarar sig och jag hoppas att denna blir mycket större och högre än den var förra året. Jag som inte hade tänkt ha en klätterväxt på balkongen i år får kanske det ändå. Så det kan gå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar