tisdag 6 februari 2018

Akvarellfärg

Jag har äntligen fått mina akvarellfärger. Det är inget speciellt märke eller så utan de var rätt billiga, minns jag det rätt kostade de kanske 80kr bara. Det ska bli jättekul att få leka med färger och testa mig fram med dem. Jag tror inte jag har målat med akvarell sen jag gick i högstadet och det ingick i bildlektionerna. Men det är tur att det finns mycket tips och trix på nätet. Mitt första försök är en blomma, jag ska köpa en bättre svart penna sen till detta, många rekommenderar micron pennor till att måla med över färgen. Så en sån ska jag nog skaffa sen.
 

Jag ska försöka att undvara mig tid till detta varje vecka nu.

Annars blir det kanske en tripp till Hammerdal i helgen. Pappa ska kanske åka upp till farmor och jag ska följa med i sådana fall. Vi ska höras av närmare helgen så får vi se hur det blir. Åker jag inte upp så har jag tänkt att ta tag i blommorna hemma. Det är dags att planera om några sticklingar samt att jag vill plantera amaryllisfröna. Min ena palettbladsstickling som jag fick av Maria förut blommar men jag fick tips att ta bort blommorna för de tar energi och kan göra att bladen ljusnar då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar