fredag 16 februari 2018

Blomstervinst och trädgårdsdesign

Arbetsveckan har gått fort, snart skön helg där jag imorn ska åka hem till Pernilla och sova kvar. Sushi och anime bl.a. ska det bli. Vi hade pratat om att laga egen sushi men vi gör nog så ändå att vi köper med hem. Ska bli så kul och jag ser fram emot morgondagen.

I förrgår på alla hjärtans dag köpte jag och Patrik med mat hem från restaurangen Ai, sen hade jag tidigare köpt 2 bakelser på Landings som vi delade på. Allt var jättegott och så kollade vi på en film. En lugn och skön dag och precis vad vi båda behövde sa vi.


I går var mamma och jag på en föreläsning med STA om trädgårdsdesign. Var inte riktigt som vi tänkt oss men vi fick gott fika och köpte lotter där vi båda vann på. Jag fick, vad jag tror iaf är, en tigerbegonia. Sen fröerna chansade jag bara och plockade på mig 2 påsar när jag vann på 2 andra lotter. En rhododendron som jag nog får ge bort om fröna gror samt alpgentiana som jag är tveksam till om den skulle trivas på min odlingslott. Ska läsa på lite mer där. Men kul om allt börjar gro för roligt att kunna ge bort lite också.


Ikväll blir det lugnt och skönt. Blir nog bara att koppla av med nåt gott och en film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar