tisdag 13 februari 2018

Hammerdal, OS och semlor

I fredags åkte pappa, jag och Åsa upp till farmor. Så fort vi kom till Sundsvall vart det genast mycket mer snö. Det kändes som att de knappt visst var de skulle göra undan all snö för det var stora snöhögar överallt.



Farmor flyttade förra året till en lägenhet och det var första gången jag och Åsa var där, pappa och farbror Tobbe var upp dit tidigare så han hade sett den förut. Jättefin lägenhet är det, en 3a så hon har ett gästrum som är perfekt för oss som kommer långvägars och sover kvar.
Under lördagen åkte vi in till Strömsund och handlade lite. Vi tog även en fika och semlor vart det då till oss alla. Vi handlade lite gott till kvällen och glasstårta då farmor fyllt år.

Sen kollade vi på melodifestivalen på kvällen, åt gott och pratade lite gamla minnen.


Under dagen tog jag och Åsa också en promenad, det blåste lite men kul och gå runt och kika lite på omgivningen. Det var många år sen sist som jag var där i Hammerdal.


Vilken istapp!

På vägen upp såg vi förutom rådjur även 2 rävar men sen när vi åkte hemåt på söndagen såg vi inga djur alls.

Får ju inte glömma vinter OS, självklart kikade jag på damernas skiatlon i lördags och vaknade också så pass tidigt i söndags att jag hann se herrarnas. Men vad spännande damernas var i lördags när Kalla vann!
Igår såg jag också herrarnas skidskytte, vi har på tv:n lite i bakgrunden på jobbet, och oj vad spännande det även var när Samuelsson kämpade för silvret.

Idag måste jag kl 12 se när det är sprint-finaler för dam och herr. Ska bli spännande.

Sen får vi inte glömma att det är fettisdagen idag och semlor är då ett måste på jobbet så det köpta jag på Forsa i morse. Jag köpte igår några gelehjärtan också för imorn är det ju alla hjärtans dag. Patrik och jag ska laga till något gott, eller om vi köper hem något gott, och kolla på en film. Patrik och Pedro firade 1år i helgen så då sågs de men nu är Pedro hemma i Köpenhamn så då firar Patrik och jag morgondagen med en mysig kompis-dag istället.

På torsdag sen ska mamma och jag på föreläsning om trädgårdsdesign med STA och det ska bli intressant. Tänker att jag kanske kan få tips till framtida kolonilott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar