tisdag 27 februari 2018

Böcker, bujos och kylan

Vilken kall dag det är idag, jag trotsade kylan och tog mig ut och sprang till jobbet i.a.f. Jag var så inställd på det men denna gång tog jag en kortare sträcka än den jag sprang förra veckan just för att det är så kallt ute ville jag vara lite försiktigare. Men det gick bra, extra skönt med en varm dusch sen när jag kom till kontoret.
Idag börjar bokrean. Jag har förbeställt 4 böcker från adlibris men ska nog gå till Akademibokhandeln sen under lunchen och kika också. De böcker som jag har beställt redan är Huset vid sjön av Kate Morton, Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr, Belgravia av Julian Fellowes och Ond skörd av Sharon Bolton.



I torsdags skulle jag ha åkt till Fjällnora med Pernilla och co men Pernilla har skadat miniskeln och Niklas har problem med ryggen så de kunde inte åka sen. Då åkte mamma och jag dit istället. Vi kom ut lite sent så alla skridskor var tyvärr uthyrda och det var mycket folk där som väntade på att folk skulle lämna tillbaka skridskor så vi gjorde som så att vi gick en promenad istället och så åt mamma hamburgare och jag tog en kolbulle och var nöjda ändå.

När vi sen gick till parkeringen vid 19:30 såg vi en jättelång kö med bilar som ville in till parkeringen. Den var säkert 2km lång upptäckte vi när vi åkte förbi den och i motsatt riktning. Så glada att vi inte kom dit så sent.

Men vi ska tillbaka dit på söndag igen och denna gång prova att åka längdskidor. Först titta på vasaloppet och sen åker vi ut dit.

I lördags sen var det bujo-träff i Gränby. Det var jättekul. 9st var vi som såg och eftersom det var första bujo-träffen så vart det mycket prat och lära känna varandra och sen var det så kul att se hur alla la upp sina veckouppslag etc så vi hann inte sitta och skriva något i våra bujo:sar. Men så roligt vi hade det och i 4 timmar satt vi där och pratade med varandra.

Jag och Maria käkade sen på Gränby och kollade i några butiker innan vi åkte hemåt. Sen var jag jättetrött och vilade bara hemma och somnade sen tidigt.

Nu längtar jag till på lördag för då ska jag, Maria och Patrik till Ulriksdal. Där finns en handelsträdgård Maria har pratat så gott om. Vi ska luncha i trädgårdscaféet också. Vi kommer nog att komma hem med både en hel del blommor och jord därifrån.

Hoppas att vardagarna går fort nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar