tisdag 20 februari 2018

Sushi-helg hos Pernilla

I lördags åkte jag hem till Pernilla men innan så hämtade mamma och Wilma mig vid gymmet. Jag och Wilma skulle åka tillsammans hem och med oss hade vi ett stort fat med sushi till middagen. Familjefat med 45 bitar smarrig sushi. Pernilla, Wilma, Elsa och jag tycker alla mycket om sushi. Greta hade inte ätit det innan och inte vart hon så förtjust i det heller. Kanske kommer det sen. Hon nöjde sig med pommes och korv istället. Men vi andra tyckte det här var så gott.

Innan det blev sushi-middag så tog jag, Pernilla och Greta en promenad till pulkabacken där vi alla skulle turas om att åka Gretas rosa pulka, och det var jättekul. Länge sen sist som jag åkte pulka.

På kvällen sen spelade vi lite spel också, tycker det är så roligt och skulle vilja göra det oftare.

Det vart en mysig helg borta hos Pernilla och tjejerna. Niklas, pappa och några till var borta på rally under helgen. Sen i söndags var Niklas föräldrar och syster över för Janne och Lisbeth skulle ha Greta hemma hos sig nu några dagar. Det är ju sportlov denna vecka. Jag fick snällt nog skjuts av dem sen tillbaka till Uppsala.

Igår sen lämnade jag extra ombyte och så här på jobbet för jag ska prova och se hur det skulle funka med att köra min gå- och löparträning på morgonen till jobbet istället. Jag kollade ut en väg som jag trodde skulle bli bra. Jag valde sträckan att jag tar Norbyvägen och viker av vid Rosendalsvägen, sen nästan fram till dag hammarskölds väg men viker av vid det lilla naturreservatsområdet. När jag joggade på där såg jag Brostugen så ni vet ungefär vart jag var. Skönt nog var det ljust då och en massa byggfolk ute där jag sprang längs stängslet så det känns tryggare än att springa där om det var mörkt. Då hade jag tagit en annan väg. Sen kom jag fram till Dag hammarskölds väg vid rondellen där nära brostugan och då följde jag hela vägen till Sjukhusvägen där jag sneddade ned mot stadsparken och tog mig igenom den. Sen när jag kom ut då var jag rätt slut och gick hela vägen till jobbet som en nedvarvning.
Sen var det bara att duscha på jobbet och frukost har jag här. Hade köpt grapefruit igår också som jag tycker är så gott.


Så nu ska jag prova detta på torsdag också så får vi se hur detta går. Tycker att det är jätteskönt att inte behöva tänka på detta nu efter jobbet.

Idag sen under lunchen ska jag kika på skidskyttet. Hann inte kika något på OS under helgen så nu har jag längtat lite.

Sen på torsdag är det dags för den årliga kvällsåkningen borta på Fjällnora. Ska dit med Pernilla och co. Wilma ville nog inte med men resten ska det som det verkar. Ska bli kul. Tycker det är så kul och självklart ska man ju äta en kolbulle då men tjejerna kanske hellre vill ha våfflor. Får hoppas att isen är extra fin då.

Ser fram emot lördag också. Då är det bujo-träff här i Uppsala och ett gäng glada bujo:are ska ses och så ska vi pyssla på borta i Gränby om vi hittar en bra sittplats. Maria och jag ska dit så får se om vi kanske möts upp på vägen dit. Ser fram emot att få tips och inspiration av alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar