måndag 5 februari 2018

Relax på Saltjöbaden

Vi hade en jättebra weekend på Saltsjöbaden. När vi kom dit var rummet skönt nog klar tidigare så vi kunde lämna väskorna och så i rummet innan vi gick till relaxen. Rummet var jättefint och stort. I som första rummet hade vi dubbelsäng, skrivbord och så men sen var det som ett extra litet rum med en enkelsäng och fåtölj och bord. Sen till rummet hade vi även en liten balkong.





På relaxen sen badade vi både i bubbelpoolen, bassängen och Jenni och jag satt en stund i ångbastun också. Jätteskönt.


Sen till middagen sen fick vi champagne och när jag såg menyn vart jag lite orolig för huvudrätten var lamm och jag har provat det vid några tillfällen men bara tyckt om det en gång men denna gång hade de lagat till den så bra och det var faktiskt väldigt gott. Förrätt var torskrygg, krispigt skinn, broccoli, rökt fetaost, gräslök och citron.

Huvudrätt gotländsk lammentrecôte, variation på svensk morot, vitlök, potatispuré & tellicherrysky.
Potatispurén fick vi i en skål på sidan av och hr hade jag inte lagt något på tallriken än.

Efterrätt blev blodapelsinsorbet, jelly, mörk chokladterrine, chokladmousse, lakrits, atsina och viol.

Så gott alltihop. Till maten fick vi tips om vinet Bertani, Valpolicella Ripasso. Rött vin som beskrivs på systemets hemsida som både kryddigt och mustigt. Men jag har för mig att servitören sa att det inte är så kryddigt utan mer åt det fruktiga hållet och jag håller nog med. Väldigt gott.

Efteråt åkte Mathilda hemåt och jag, Jenni och Sandhra gick då ner till baren och de tog en varsin drink men jag nöjde mig med en IPA.

Sen gick vi till hytten och lyssnade på lite musik och pratade länge innan vi gick och la oss.

På morgonen vaknade vi rätt tidigt och jag var så hungrig och nyfiken på frukosten. Är alltid det när jag sover borta på hotell. Hotellfrukosten ser jag alltid mycket fram emot. Vi blev då inte besvikna. Jättefin buffé. Jättegod äggröra, bacon, svamp och korv bl.a. Yoghurt med olika tillbehör och gott bröd och olika fräscha tillbehör. T.o.m. groddar som jag tycker är väldigt gott på mackor. Sen hade de tomatjuice, smoothies, apelsinjuice och äppelmust. Där provade jag allt förutom tomatjuicen för jag har för mig att jag inte tycker om det och man fick dem i flaskor och ville inte öppna en i onödan bara för att provsmaka.
Vi satt länge där vid frukosten och pratade. Jag avslutade med en skål med fruktsallad och en söt liten croissant.






Sen blev det dags att åka hemåt. Jag ser fram emot att åka iväg på nåt sånt här sen igen.

Vår utsikt från rummet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar