onsdag 18 november 2015

19 november, Amaryllisens dag

I morgon är det amaryllisens dag. Min amaryllis blommar inte än men det hade varit kul om den skulle göra det i morgon men jag tror inte den kommer att hinna börja blomma tills dess. Fortfarande en knopp som ändå är på väg att börja slå ut i alla fall.
Jag funderar där emot på att kanske köpa en till amaryllis i morgon för att fira dagen, en amaryllis att ha på jobbet kanske. Då ska jag köpa en vacker röd amaryllis tror jag. Den jag har hemma kommer att bli vit och rosa så det vore kul med en juligt röd också. Amaryllisen är verkligen en elegant blomma som finns i så många olika vackra färger.

På jobbet idag gick jag igenom våra ljusstakar. Tänka att det redan är första advent nästa helg. Vi har många att välja emellan. Får se vad jag väljer till mitt rum.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar