fredag 6 november 2015

Det är snö i Uppsala

Jag gick förbi Alewalds och som tidigare år har de kört dit snö utanför butiken. Det är kul att se de små fotspåren vid snöhögen. Svårt för en del att låta bli snön.

Jag gick sen in på nyrenoverade Åhléns, en del kvar att göra där men så kul att se hur det hittills har blivit. Jag tror att det kommer att bli jättebra där. En del julsaker är framme och jag tittade på de fina julgransdekorationerna. Jag brukar varje år köpa nånting nytt till granen. Fanns många fina att väja emellan.

Sen dessa tycker jag var fina men lite svårt att fota. Tycker de var finare i verkligheten.

I samma byggnad fast ligger som bredid Åhléns har Designtorget öppnat. Såg dessa fina muggar där. Stod inte vad de kostade men får fråga nästa gång.

Jag kom inte tomhänt därifrån, köpte denna söta reflex som ser ut som en toffs. Får mig alltid att tänka på Maria Montazami.

Snart slutar min vän Linda att jobba och kommer hem till mig för en god middag. Vi har beställt en varsin fredagspåse från Feskarn. Denna vecka innehåller påsen:

– Färska räkor från Smögen (200g)
– Citrus- & gräslökscréme (ca 90ml)
– Feskarns klassiska skagenröra (ca 100g)
– Quiche med rökt lax- prästost- & babyspenat (ca 80g)
– Kronärtskocka- semitorkad tomat- & rödlök i dijondressing (ca 80g)
– Vår egen vaniljpannacotta med hemkokt bärgelé
– Surdegsbröd från Triller (ca 175 g)

Jag frågade efter ett passande vitt vin på Systembolaget och blev tipsad om Sankt Anna. Hoppas den kommer att bli god till.

Imorn sen så ska jag och mamma till Mitt kök-mässan. Då blir det säkert en del smakprov av mat och dryck. Tradition är att smaka årets glögg där, årets som är earl grey ser jag mycket fram att prova. Trevlig helg på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar