torsdag 19 november 2015

Amaryllisens dag!

Under lunchen gick jag direkt efter att jag ätit upp min matlåda till en blomsterhandel för att se vad de hade för fina Amaryllisar. De hade några utanför butiken men så gick jag in för att se vad de mer hade där. I några fina glaskrukor hade de amaryllisgrupper med mossa och små vita stjärnor i. Perfekt tänkte jag men ville veta vilken färg det kommer att bli på blommorna. Hon som jobbade där var osäker på om det var blandat men många ska vara vita, kanske egentligen alla. Jag ville egentligen ha en röd men vita är så fina de med och tyckte att arrangemanget var enkelt och fint och skulle passa till jobbet. Så vit eller röd amaryllis, oavsett blir den säkert jättefin.

Nu står den i mitt fönster på jobbet för att ha lite koll på den och så att den får lite ljus men jag ska ställa den på konferensbordet sen så att alla får njuta av den.

Jag kan fortfarande inte släppa det att det redan är första advent snart, bara längtar till att få julpynta och baka kolor och julgodis. På söndag ska jag och mamma åka till Taxinge slott och gå på deras julmarknad. Ska bli så kul och mysigt. Jag ser fram emot att kolla på allt hantverk, kanske provsmaka lite gott och sen hoppas jag på en fika i deras café med deras berömda stora kakbuffé. Vi kommer nog inte att komma hem tomhänta där ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar