söndag 1 november 2015

Kruka av rep

Som ni kanske minns så köpte jag en del rep när jag var till Ullared. Nu ska jag dekorera en kruka med en av repen.
Tidigare i veckan så var jag till Ikea och såg att de sålde små cypressträd, julstjärnor, hyacinter m.m. och jag kunde inte låta bli att köpa med mig ett cypressträd och en hyacint. Det är ju inte jul än så jag vill göra något som passar bra in nu på hösten. Denna kruka som jag ska göra nu av repen passar in egentligen under hela året och nu tror jag att denna typ av krypa skulle passa min lilla cypress.

Det är inte direkt en kruka som dessa rep ska snurras runt utan en av de aluminiumburkar jag samlat på mig. Den är i en bra storlek för min lilla cypress och perfekt att limma dit repet mot. Så fram med limpostolen för nu ska det limmas. Så vi behöver den, en aluminiumburk och repet.

Sen är det bara att fästa längst ner och sen rulla upp och på varje varv limma den både mot burken och så kan det nog vara bra att sätta lite lim mellan repen så de håller ihop.

Sen på slutet är det bara att klippa av och vips så har du en fin kruka av rustikt rep.

Det färdiga resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar