onsdag 31 augusti 2016

En trött start på veckan

I början nu på veckan har jag inte känt mig helt pigg. Tung i huvudet och så slut i kroppen. Kändes lite som att jag kan haft feber. Men det har ändå varit bra dagar. Jag och Patrik såg på Sausage Party på bio i måndags. En speciell men rolig animerad vuxenfilm. Vi tog en kaffe på Årummet innan vi gick till bion. Länge sen sist jag fikade där. Det är kul att variera sig lite och inte bara gå till samma ställe jämt.
I morse när jag åkte bussen för att stanna bakom centralstationen, jag hade tid hos min osteopat nu på morgonen, så såg jag att ett café verkar hålla på att öppna på Vaksalagatan. Åker man från stan och under viadukten så ligger den där på vänster sida. Café bokrullen står det. Provade googla lite snabbt men kunde inte då hitta någon information om caféet. Ska bli spännande och se vad det blir och kanske ska jag ta en fika där sen efter att de öppnat.

Igår efter jobbet mötte jag upp mamma och vi åkte till Mio för att hämta ut våra ljuslyktor som jag tipsade om tidigare att man skulle få om man blev prenumerant på deras nyhetsbrev. De var väldigt fina.

Sen åkte vi till IKEA och jag hittade en sån här avlastningshylla på fyndavdelningen för 149kr bara. Jag ska byta ut min mörka byrå i sovrummet mot denna. Kanske börjar jag fixa med detta idag. Beror på hur trött jag känner mig när jag kommer hem. Känner mig fortfarande inte helt 100.

I måndags vart jag förresten lite glad över post jag fick från Ica Maxi. Äntligen ska jag få en gåva. Jag har sett och hört andra som får gåvor emellanåt men jag har aldrig tidigare fått det. Tills nu. Jag ska få hämta ut morötter och om jag vill köpa chokladkaka för 5kr och batterier för 10kr. Kanske inte så speciellt för andra som brukar få sånt här men jag tyckte att det var kul.


Tidigare nämnde jag att jag köpt en liten vas i samma stil som krukorna från Fomex mässan. Här kommer en bild på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar