onsdag 26 oktober 2016

Akvariet är sålt

Igår kväll gjorde jag en chansning och la ut mitt akvarium på köp- och sälj-sidan Shpock. Jag har väldigt länge funderat på att sälja det men blir alltid tveksam för det är fint och den stora malen i akvariet har jag haft i över 10år. Fast det står bara där i lilla rummet och jag känner att den borde tas omhand kanske bättre och att någon annan skulle ha mer nöje av den. Jag har tänkt länge på o fixa till det med mer växter och fiskar men det blir inte av. Så jag chansade och den såldes direkt. Så idag blir det ingen tripp till Fullerö, det blir hem och plocka ihop akvariet istället och mamma är snäll som ska hjälpa mig. Känns lite tryggare det också, fastän det säkert inte är någon fara, att ha någon mer hemma hos sig när några man inte känner kommer hem till en. Men det känns bra också att få en liten extra slant till Ullareds-trippen.

Jag såg på Gekås-bloggen att de säljer julkalendrar till djur. Jag hoppas så att de finns kvar imorn för då ska katterna få en i var.





Det är kul hur många olika slags julkalendrar det finns nu för tiden. När jag var liten var det nog bara chokladkalendrar man köpte, förutom den till julkalendern på TV och radio. Men jag kommer ihåg det att min lågstadiefröken Ruth ett år hade köpt en kalender med tuggummin i. Det var så spännande. Alla fick vi öppna en varsin lucka under december månad.

Jag skulle vilja tipsa om några adventskalendrar. Jag vill köpa någon annorlunda i år men vet inte vad än.
För te-älskare har vi en Te-adventskalender. Jag såg att den började säljas för några år sen på designtorget. Jag gillar slogan på asken, "Doppa fram till dopparedagen". 295kr kostar den och innehåller 24st ekologiska och KRAV-märkta teer.

Samma tillverkare har i år en nyhet för kaffeälskarna, Kaffe-adventskalender. Påsarna innehåller då 21g bryggmalet kaffe och räcker till 3 koppar. Jag vet inte vilka som säljer den men man kan beställa via deras tillverkarnas egna shop för 399kr. www.teadventskalendern.se

Förra året var jag nära att köpa Yankee Candles adventskalender men det blev inte så. Deras ljus där emot luktar ju alla fantastiskt gott och brinntiden är lång. Årets julkalender innehåller 23st värmeljus och ett Christmas Eve Votive ljus. På Lyko har de flera adventskalendrar och bl.a. denna till ett litet rabatterat pris, 479kr.

Rituals är en annan butik jag tycker mycket om och de har en adventskalender som tyvärr redan är slut på deras hemsida men den kan kanske fortfarande finnas i en del butiker. Den innehåller då så klart 24 av deras egna produkter.

Chokladen hör kanske fortfarande många till när det kommer till adventskalendrar och vill man fortfarande njuta av choklad varje dag fram till julafton så finns det lite lyxigare varianter. Åre har en fin adventskalender med handgjorda chokladpraliner. 295kr kostar det om man köper via deras hemsida.

Sen finns det även lakritskalender från Lakrids av Johan Bülow. Hans lakrits är väldigt god så skulle inte säga nej till denna kalender. 24 olika smaker och varje lucka innehåller 2 kulor. Priserna varierar lite från webshop till webshop. Man får söka runt lite, jag har sett från 345-370kr.

Unnar jag mig en lite roligare adventskalender i år så ska jag visa det sen här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar