måndag 6 februari 2017

En helg i Stockholm

Pernilla, Niklas och jag har nu varit och sett Magnus Uggla. Det var kul och det är roligt att han även berättar en massa om sig själv, minnen och uppväxten. Jag kände igen en del av det han berättade då jag lyssnade på Magnus Uggla när han var en av sommarpratarna förra året.

Efteråt åkte vi till Jensens Bofhus, den som låg jättenära vårt hotell, vi bodde på Scandic hotell Klara vid Hötorget. Vi hade bokat bord men fick vänta länge i kö tråkigt nog. Sen när det var vår tur hade de inte ens ett bord färdigdukat så vi fick vänta lite till. Maten var ok, vi sa det att luncherna brukar vara mycket bättre. Men mätta vart vi iaf och gick sen tillbaka till hotellet. Så tog vi det bara lugnt och kollade på Indiana Jones.

Något jag alltid ser fram emot när jag bor på hotell är frukostbuffén. Den på Scandic var väldigt bra, titta vad vi dukat upp här. Frukosten var på våning 1 men man kunde även sitta en trappa ner och där fanns det också uppdukat en mindre buffé men med allt de även hade på våning 1. Det varma som köttbullarm, pannkakor etc. hämtade vi på våning 1 men sen kom det fram även där nere där vi satt. Syns därför inte på bilderna som jag tog innan. Vi satt där själva, jätteskönt. Mot slutet när vi nästan var klara kom det ner lite folk.




Jag har varit dålig på att fota denna helg. Man fick inte fota heller under Magnus Ugglas show så har inga bilder därifrån och hotellrummet brukar jag alltid fota men glömde det med.
En rolig helg vart det.

Hemma så blommar mina tulpaner för fullt. Tycker så mycket om tulpaner.
 
Igår fick jag en bild av min gamla kollega Linda. Hon har 2 små söta hundar, den ena en pomeranian och den andra en blandning mellan pomeranian och chihuahua. Daisy som är blandras och liten fick kanindräkten jag köpte förut. Titta så söt hon blev.

Så är det måndag idag igen och idag börjar jag cykla till jobbet. Jag har inte cyklat på över 1 år nu men har bestämt mig för att dra in på busskortet så jag kan spara till resorna. Lite orolig när det snöat lite. Vill inte att det ska komma snö så att jag kan fortsätta att cykla. Annars får jag gå. Men redo med cykelhjälm och reflexväst var jag i morse. Det gick bra att cykla på, trodde min kondis skulle ha varit sämre än den var. Men skönt nog så gick det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar