torsdag 23 februari 2017

Glassnyheter 2017

Jag såg tidigare idag några glassnyheter från GB. Ett litet vårtecken. För visst kan det ju bli riktigt varma och soliga dagar under våren då man blir så sugen på en glass. Den som lockar mig mest är nog Magnums cookie crumble men sen även double rasberry då jag tycket att hallon och choklad är så gott tillsammans.








Sen appropå glassnyheter så släpptes 2 nya Ben & Jerry glassar på Hemmakväll. Älskar deras glassar och dessa låter då inte tokiga. What-a-lotta chocolate och Utter peanut butter clutter, både med cookie core.

Ett till vårtecken är att min pärlhyacint börjar blomma. Lite mörk bild som jag tog i morse.

Men en glass en dag som denna är jag då inte sugen på. Fint och soligt väder men väldigt kallt i luften. Jag och Emma ska idag till Fjällnora där man har Kvällsåkning. Verkar jättemysigt. De ska tända marshaller och facklor och sälja kolbullar. Hoppas bara de säljer vegetariska kolbullar också för Emma, liksom säkert flera andra som kommer att åka, är vegetarian.
Jag har inte åkt skridskor på en väldans många år men tror att det är som att cykla, man kommer nog in i det snabbt. Får se om det blir vanliga skridskor eller om det blir långfärdsskridskor. Man får kanske ta det som finns för det är nog många som vill hyra. Kvällsåkandet är mellan kl 18-21 idag. Ska bli jättekul. Isen verkar fin också.
 
Sen en glad nyhet för oss som gillar Mandelmanns gård så kommer det att komma en säsong till. Jippi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar