onsdag 1 februari 2017

På lördag blir det Magnus Uggla

På lördag ska jag, Pernilla och Niklas se Magnus Ugglas show i Stockholm. Vi fick det i julklapp av mamma och det ska bli så kul och vi har sett fram emot det mycket. Vi kommer även att lyxa till det och sova kvar på hotell och äta ute sen efter showen. Det var väldigt länge sen vi 3 gjorde något tillsammans så det ska bli väldigt kul. Hoppas dagarna nu till helgen går fort.

Jag fortsätter annars med att röja och rensa undan hemma i lägenheten. Sånt bombnedslag det känns som att det är hemma nu fast samtidigt vet jag ju att jag röjer undan en massa så det känns ändå bra. Jag har gått igenom alla mina böcker, tidningar, DVD-filmer, spel, de flesta av mina kläder (några underkategorier kvar där), sommarskor (höst och vinter kvar) och nästan alla mina smycken (samma här, en underkategori kvar där). Så det går ju lite framåt. Igår började jag gå igenom min bokhylla där jag har pennor etc samt mina pärmar med viktiga papper. Jag har varit noggrann med att spara viktiga papper, för noggrann. Så de pärmarna gick jag igenom och rensade ut en stor hög med papper som ska rivas isär och kastas.

Jag hittade också min akrylfärg och allmogefärg som jag frågade om Wilma ville ha. Hon är så duktig och målar så mycket. Hon var jätteglad.

Shpock fortsätter jag att lägga ut annonser på. Min stereo med LP-spelare bl.a. som inte används ska jag lägga ut idag. Min extrasäng la jag ut igår också. Vet inte hur glada katterna är över det som brukar klättra upp och sova där längst upp eller bara ligga och spana. Jag hoppas jag får mycket sålt nu så ska jag spara undan pengarna till Köpenhamns-resan.

Igår fick jag en hemleverans av kattmat. Så smidigt att få det levererat till dörren. Ska beställa kattmaten från Zooplus nu varje månad, billigare än i butiken och så slipper jag kånka hem med det från butiken.
Katterna verkar nöjda, köpte ett till underlägg med Simons katt på. Tycker mycket om den serien.


Sen hade de ett bra erbjudande på ett torrfoder som verkar bra. Kunder hade skrivit bra recensioner om det också. Feline finest från Porta 21. Det är spannmålsfritt också. Katterna verkar tycka om det.

Jag har nu hällt allt torrfoder i denna burk jag tror jag köpte förut på City gross.
 
 
Så jag vet vad jag har att fortsätta roa mig med i veckan. Jag har inte ledsnat än, förutom i måndags. Då hade jag så huvudvärk och orkade inte göra något. 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar