måndag 20 februari 2017

Show och fixande

Fick i fredags se Peter & Bruno igen med mamma. Oturligt nog är Hasse sjuk och han och mamma skulle ha sett dem på UKK men då fick jag snällt biljetten och gick istället för Hasse. Jag hoppas Hasse får en ny chans att se dem för de är väldigt bra och roliga.
Det blev självklart en massa covers men så sjöng de också flera låtar från sitt nya album.





Jag tittade till mina pelargoner i morse. En del ser ut att fortfarande leva medans andra ser ut att inte göra det men det visar sig sen när jag plockar upp dem till lägenheten, beskär och piffar till dem. Jag funderar på om jag ska göra det i slutet av februari början på mars. En del tar upp dem i februari, andra skriver till våren. Lite knepigt det där tycker jag men övervintring och sen när är bästa tiden för att ta fram dem och så.

Jag har fortsatt fixa lite hemma. Lite bilder kommer här på sminkförvaringen jag skulle ha haft under handfatet men p.g.a. rör får de inte plats där inne och står nu på badkaret. Nära till hands i.a.f.



I lördags tog jag bort tyget från gungstolen. Ska köpa nytt och klä om den sen tänkte jag. Lustigt nog så verkar Nova tycka om att sova på ryggstödet. Hon gjorde det flera gånger under helgen.



Nu till helgen skulle jag ha åkt med några vänner till Kungsberget men p.g.a. dubbelbokning så kommer vi att skjuta på trippen. Lite synd, jag har både sett fram emot att åka men samtidigt varit nojig för om min rygg skulle klara att åka slalom igen. Jag hade både velat testa och se hur det kändes men samtidigt hade jag och Jenni en plan B. Hon har också problem med sin rygg så vi hade tänkt det att känns det inte bra så åker vi och förbereder middagen, dricker lite vin och umgås medans de andra åker. Men nu får det blir en annan helg.
Så kanske blir det att jag fortsätter att fixa hemma. Skulle vara så skönt att få ordning någon gång. Mycket av det som tar upp plats hemma nu är dels saker jag inte riktigt vet vart jag ska ha än men också saker som jag vill sälja på bakluckeloppis sen men också mycket jag har ute till försäljning på Shpock. Jag funderar på om jag ska köra bort en del saker till Erikshjälpen eller liknande. Jag ska nog plocka ihop lite under veckan och se om de kan ta emot det.

I går hittade jag mina gamla inlines. Jag och Emma ska prova att åka sen lite till våren. Jag har för mig att hjulen hade börjat bli lite dåliga och skulle kanske behöva bytas ut men för lite provåkning till våren så ska jag nog inte byta för det. Det skulle vara om vi känner att vi vill fortsätta åka på då kanske jag byter ut till nya och bättre. Kul ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar