måndag 13 februari 2017

Fixarhelg, trots lite energi

Jag var inställd på en helg med bara fortsatt fixande hemma och jag fick en hel del gjort men jag kände att jag inte hade så mycket energi som jag hade hoppats på. Jag tog mig mest an köket under helgen. Jag öppnade upp alla skåp och lådor, rensade och passade även på att torka av och städa i skåpen.



 
 

Här var det länge sen jag hade så här tomt här. Jag har haft min råsaftcentrifug ståendes bredvid samt receptpärmar men nu är de borta.

I en garderob i hallen har jag fått in en bokhylla där jag har städgrejer, schampo etc. Skönt att få ordning på det samt att nu har jag en bra överblick över vad jag har och vad som är eller börjar ta slut. Förut hade jag en del av sakerna under diskhon i köket och en del under handfatet i badrummet men nu är allt samlat på ett ställe.

Under helgen hämtade en kvinna min extrasäng. Skönt att få bort den.

Jag försöker nu bara att få till det med hur jag ska ha allt smink och så. Jag har en sak jag funderar på att göra och funkar det lägger jag sen ut det tipset här på bloggen. Kan lägga ut det även om det inte funkar.

Det är skönt att rensa men som jag tror att jag har nämnt tidigare så är det lite tråkigt att det kanske inte syns så mycket. Jag har kastat så mycket och lagt ut så mycket på Shpock. Jag har lagt en del i lådor som ska med på loppis samt att jag har gett bort 8 påsar för textilåtervinning samt att jag har 4 påsar kvar som ska skänkas bort. Men jag vet det i.o.f. själv att jag rensat så mycket så bara det känns bra för mig själv, vilket det gör, så är det ju ara bra.


Hemma har mina körsbärskvistar börjat slå ut. Det är så fint. Min krokus också fast den är lite spretig. Kanske har jag gett den för mycket vatten. Igår när jag gick ut i solen och kastade lite saker så var det så härligt, trots lite kyla så kändes det som att en sån här solig dag sen är det dags att röja och fixa på balkongen också.


Imorn är det då Alla hjärtans dag. Ska man köpa blommor till sin käraste så kan jag tipsa om att om man är medlem på Plantagen och uppdaterar sina medlemsuppgifter får man en värdecheck på 100kr. Den ska jag nog där emot spara till något fint på balkongen eller lotten.
Till Alla hjärtans dag imorn har jag där emot köpt en ask choklad till jobbet. Självklart hjärtformade.

På onsdag ska mamma och jag på bio, jag lyckades få tag på biljetter till förhandsvisningen av filmen Dolda tillgångar. Den har fått 3 Oscarsnomineringar och handlar om 3 smarta kvinnor som jobbade för NASA. Som det står i beskrivningen till filmen på SF:s hemsida "Trion krossade alla kön och rasbarriärer och blev en inspirationskälla för kommande generationer att drömma stort". Jag tycker den filmen verkar väldigt bra och ska bli intressant att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar