torsdag 16 februari 2017

Sminklåda

Jag köpte tidigare i veckan två förvaringsboxar men inte förrän i morse började jag prova att plocka i lite ögonskuggor. Det kan kanske bli bra, jag funderar på att lägga en liten tygbit i botten så ligger förhoppningsvis allt kvar på sin plats när man öppnar och stänger lådorna.



Det har inte blivit något fortsatt rensande hemma i veckan än. Jag har känt mig rätt trött och så kom jag hem sent i måndags och efter bion igår. Fast jag har bestämt mig för att fortsätta nu i helgen. Jag får ladda med bra frukost så jag får bra energi, och kaffe, och sen sätta igång. Jag såg ett recept på chiapudding med matcha-te som jag nog ska prova. Älskar chiapudding och man ska helst förbereda det kvällen innan till frukosten vilket är något jag oftast glömmer. Jag ska försöka komma ihåg att göra det till helgen för ser fram emot att smaka på chiapudding smaksatt med matcha. För er som inte vet så är matcha ett grönt te från japan i pulverform, enklast och kort beskrivet. Ska vara väldigt bra och nyttigt. Bild och recept på chiapuddingen kommer sen.

Dolda tillgånger som mamma och jag såg på igår tycker vi båda var väldigt bra. Intressant och med en hel del humor. Härligt att få skratta plus att få ta del av historien om dessa tre fantastiska kvinnor. Jag gillar verklighetsbaserade filmer. Så den filmen rekommenderar jag.

Ikväll är det äntligen dags igen för Mandelmanns gård. Jag tycker då mycket om den serien. Jag blir glad av att se den och inspirerad. Jag hoppas verkligen att det fortsätter med en ny säsong sen nästa år.

Jag och Patrik har nu beställt flygbiljetter till Köpenhamn. Vi kommer att vara bortresta över min födelsedag, vi åker den 2/6 och kommer hem på kvällen den 6/6. Ska bli jättekul och jag längtar så. Vi ska ses snart och planera lite vad vi ska göra och kolla på vart vi ska bo. Patrik har varit i Köpenhamn många gånger så jag tror att han vet några bra ställen att besöka redan men jag har skrivit ner några förslag också. Hoppas verkligen det är soligt och fint när vi är där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar