fredag 24 februari 2017

Långfärdsskridskotur i Fjällnora

Det var jättekul att åka långfärdsskridskor igår. Både jag och Emma hade tur och fick varsina skridskor. Lite för små men vi fick varsina i.a.f. De vanligare storlekarna var lite urplockade, strl 36 fanns det gott om och det fick jag ta fastän jag annars har strl 37. Men det gick som sagt var bra ändå. Jag var lite orolig för hur det skulle gå, jag såg framför mig att jag skulle vara som Bambi på is men det gick förvånansvärt bra. Jag kände att jag snabbt fick in tekniken och höll på att åka ifrån Emma flera gånger.

Det var mysigt med alla facklorna som brann där på isen, man sålde kolbullar och varmkorv vid isen. Caféet var öppet men jag och Emma hade sagt det att kolbulle hör till så det skulle vi ta sen.

Det var jättehärligt ute. Lite småkyligt men himlen var klar och en massa stjärnor lös där på himlen. Jag lyckades tyvärr inte fota stjärnorna, det blev bara svart med mobilens kamera. Isen var jättefin också.






Vi tog två varv och sen kände vi oss hungriga och nöjda. Dags för kolbulle och kaffe.

Sen så hade vi tänkt åka häst och vagn. Den gick mellan parkeringen upp till caféet. Vi såg hästarna när vi lämnade tillbaka skridskorna men det visade sig att då var det den sista turen. Så vi han tråkigt nog inte åka med. Det var ju inte så långt att gå ner till parkeringen men det hade varit mysigt.

Vi sa det att detta var så kul och vi måste åka sen igen. Då under dagen så man även får se den fina omgivningen mer. Caféet har visst inte bara öppet under sommaren utan också under hela vintern.

På jobbet nu ska vi beställa semlor till på tisdag. Jag har lite beslutsångest. Antingen en vanlig klassisk en men är också lite nyfiken på den med choklad. Älskar ju choklad.

Apropå choklad och godis så hämtade jag idag ut 1hg lösgodis via Tryme-appen. Lite gratis eftermiddagssnacks.

Skönt med helg snart. Jag har lite planer. Jag ska iväg och storhandla, så jag måste skriva en inköpslista sen. Ska åka ut med lite saker till återvinningen samt köpa blomjord till pelargonerna som ska väckas till liv efter vintervilan.
Imorn har Erikshjälpen öppet så jag ska kanske åka ut med saker dit. Jag hade tänkt plocka ihop lite grejer under veckan men det har jag glömt så ska försöka hinna med det ikväll. Jag hade lite mer saker jag tänkt fixa med men kommer inte på det nu. Blir fullt upp i helgen i.a.f.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar