måndag 12 juni 2017

Grillning och kalas

Vilken tur det blev ändå med vädret i helgen. Visst det kom regn på kvällarna men i lördags kunde vi grilla lite korv och sitta ute t.o.m. Det var där emot lite kallare och småblåsigt i söndags när mormor och Berra kom över så då satt vi inomhus och fikade. Så kul med finbesök hela helgen.



Jag skulle vilja grilla lite oftare för det är ju så gott men det är lite bökigt att hålla på att dra upp och ner med grillen från förrådet om man bara ska grilla lite till sig själv. Så då går det fortare att bara steka eller så inomhus. Igår bestämde jag mig för att göra iordning lite pommes och korv, som blev över i lördags. La allt i ugnen så att det sköter sig själv. Medans satte jag igång Orange is the new black, 5e säsongen släpptes nyligen och det är så spännande. Jag hade 5 avsnitt kvar bara. Larmet gick och jag såg att pommesen och korven nog kunde vara inne en 5 min till. Gick och fortsatte att kolla på serien. Tog nästa avsnittet efter det andra och sen var det dags att gå och lägga mig. Då kom jag på det, å nej, pommesen och korvarna. Ja jag får skylla mig själv men inga matlådor blev det.

Idag under lunchen så ska jag gå och prova regnbyxor/skalbyxor till vandringen. Jag hoppas så klart på att det inte kommer att regna när vi vandrar men man vet ju aldrig och det är inte kul om det spöregnar och man blir dyngsur.
Sen det som jag har kvar att köpa, förutom mat och snacks, är regnbyxor, microhandduk och nåt set med tallrik och kåsa. Jag ska nog också köpa ullstrumpor och sen sånt som myggmedel och tejp att förebygga skavsår. Sen funderar jag på någon bra skaljacka. Jag har en regnjacka hemma men med vattenpelare, eller vad det heter, på bara 5000mm. Den andas inte så bra heller så kommer att bli så svettig om jag går runt med den tror jag.

Det är så kul nu när det närmar sig. Vår rutt, om fint väder och så, kommer nog att bli Storulvån-Syarna-Storerikvollen(Norge)-Blåhammaren-Storulvån. 63km total.

Jessica och jag planerar nu maten dag för dag och tror att det kommer att bli så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar