måndag 26 juni 2017

Snart dags att vandra

Nu jobbar jag denna vecka och sen natten mellan söndag och måndag åker jag, Jessica och hunden Eddie med nattåget mot Jämtlandstriangeln. Vi ska gå av vid Duved och sen ta buss sista sträckan. Det verkar som att det inte kommer att vara så fint väder när vi är där så därför känns det ännu viktigare med ordentliga kläder inför vandringen. Jag gick fortfarande och hoppades lite på sol och strålande väder men nu måste jag verkligen köpa en ordentlig regnjacka känner jag. Man har på Alewalds lagt undan en som jag ska prova idag efter jobbet och se hur den sitter. Hoppas verkligen den blir bra. De har bara i XS och M kvar fast den ska visst vara lite stor i storleken.

Jag provpackade den lite igår och sovsäcken tar verkligen stor plats men det ska nog gå bra ändå.

Till luncherna har vi köpt burkar med Knorrs snabb-rätter som man bara fyller på med vatten. För att spara på plats ska vi öppna upp burkarna och fylla dem i sånna här påsar istället. Sen till detta blir det ölkorv och kanske annat gott samt mackor. Middagarna blir lite rejälare.

Ska se över allt sen och väga och se hur mycket allt väger, se över om allt man tar med verkligen är nödvändigt. Försöka dra ner på vikten så mycket det går. Får hålla tummarna för lite sol i.a.f.

Så har det varit midsommarhelg precis. Det vart väldigt kul. Vi firade midsommar under dagen borta i Snatra. God sillunch och Patriks mamma spelade dragspel och vi sjöng några visor.
Det blev dans runt midsommarstången och tipspromenad.







Sen åkte jag, Patrik, Karin, Micke och Karins dotter Carmen tillbaka till Uppsala. Vi lagade middag tillsammans och spelade spel på kvällen.



Sen sov jag kvar hos Patrik och då vi ska kolla på den nya Alienfilmen på bio snart såg vi på Prometheus då den ska utspela sig innan den nya. Vi vart tillbakabjudna sen hem till Karin och tog en fika och det var trevligt för då fick jag träffa en vän till henne som heter Raquel. Vi 3 singlar ska ta och gå ut sen tillsammans sen i Augusti sa vi, då är Raquel tillbaka efter sin semester. Det ska bli jättekul. Väldigt kul att träffa nya människor man klickar med sådär och som är så roliga och trevliga.

Sen avslutningsvis så vill jag visa att min klematis har en första blomma nu som blommar samt att jag fått upp växtstödet från Köpenhamn bakom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar