fredag 30 juni 2017

Snart beger vi oss

Jag hoppas verkligen att jag har allt jag behöver nu inför vandringen, att jag inte har glömt något. Jag hoppas att jag inte kommer att frysa och att det kommer att gå bra att laga mat trots eventuella regniga dagar. Jag tror att fastän det regnar så kommer vi att ha det kul, vi kommer säkert lära oss av det ena och andra inför kommande turer. Saker vi inte behövt haft med oss och saker vi borde haft med oss t.ex. Detta är ju ändå vår första vandring tillsammans och någonsin.

Vad står då på min packlista. Jo överst står tält, det tar Jessica med sig och som jag förstod det har hon även med ett litet reparations kit. Alltid bra utifall att. Jessica har även med sig första hjälpen, karta och kompass.
Sen ska detta med:

Sovsäck
Liggunderlag
Tältlampa

Microhandduk
Toapapper
Hygenartiklar (tandborste, tandkräm, tvål, myggmedel, skavsårsplåster, har en liten flaska solskyddsfaktor också)

Underställ x 2 (som man även kan sova i)
Fleecejacka
Vindskyddsjacka
Regnkläder
Sockor, 3 par tunnare och ett par tjockare
Sport-bh
Trosor
T-shirt
Vandringsbyxor
Mössa/Keps/Buff (får se om jag tar med alla 3)
Vantar

Kök (som Jessica har men som jag hjälper till att bära)
Tändstickor
Diskmedel och disksvamp
Kåsa, bestick, tallrik etc.
Kniv
Termos
Vattenflaska (har en liten och en större. Jag har inte bestämt mig för vilken än)

Mat för 5dgr (fattas något kan vi alltid köpa det på en fjällstation, säkerligen.)
Mellanmål/snacks

Mobil (ev digitalkamera) och powerbank.
Sen ska vi ta med lite vin också.

Så nu är det bara att njuta lite av helgen innan vi beger oss. Ska bara ta det lugnt och packa och förbereda. Städa lite så det ser fint ut när jag kommer hem. Mamma är så snäll som ska ta hand om katterna under tiden och kolla till blommorna. Det känns tryggt. Då hörs vi sen då om lite mer än en vecka. Lite pirrigt i magen är det nu när det närmar sig.

Fast! Jag känner att jag kan inte lägga ut ett inlägg utan bilder så här måste jag visa några av mina pelargonsticklingar som har knoppar. Kanske kommer de att blomma när jag är tillbaka. Först har vi Alice.

Sen har vi Karna.

Steffes Lina.

På Verglan ser man lite av blombladen titta fram.

Lilla Lotta har varit på gång ett tag nu och nu ser man mer och mer av blommorna.

Min balkong igår när det var så soligt och härligt. Avslutar med de 2 bilderna.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar