tisdag 13 juni 2017

Vandringskläder

Vilket väder det vart igår då. När jag åkte hemåt så hade det strax innan regnat lite men klarade mig när jag började cykla. Sen halvvägs så kom det en massa regn en stund och sen slutade det strax efter. Jag hade tänkt att jag skulle ut och springa men sen kom så mörka moln och det började åska. Tänkte att nej nu stannar jag hemma och inomhus.

Sen där emot sprack det upp, de mörka molnen försvann och solen kom fram. Så jag satte på mig träningskläderna och sprang ut. Glömde dumt nog att sätta på runkepper så jag kunde se hur långt det blev. Men det får det bli i morgon.

Igår gick jag till Alewalds och provade regnbyxor. Jag hittade ett par som kändes bra och hade dragkedja hela vägen längs sidorna, precis så jag helst vill ha. Men sen googlade jag på dem och de hade inte alls fått bra betyg så då struntade jag i dem och ska leta vidare.
Där emot hade jag sådan tur när jag var inne i deras outletbutik sen. Jag såg en färgglad och fin Haglöfsjacka på rean. Var jätteskön i materialet. Det var halva priset på de jackorna men en var det 70% på pga några väldigt små hål.

Den jackan var tur nog i min storlek. Men jag ville inte förhasta mig utan prata med en som jobbar där först. Tycker att personalen på Alewalds är väldigt duktiga och kunniga. Jag sa det att jag skulle iväg och vandra nu för första gången och undrar vad man i jack-väg bör ha med sig. Hon sa att regnjacka behöver man och en vindjacka. För även om det är fint väder så kan det blåsa lite och då är det skönt med en vindjacka på. Hon skulle då rekommendera några åt mig och den första jackan hon främst skulle rekommendera var just den jag redan tittat på. Hon sa att den är framtagen för vandrare, man vill ju gärna ha så lite vikt som möjligt att bära på och denna jacka har man tänkt på varje liten detalj att den ska vara lätt och smidig. 290g väger jackan i large endast. Har fått jättebra recensioner såg jag sen också. Så den köpte jag och känner mig jättenöjd. Kommer att vandra i denna färgglada jacka med röda vandringsbyxor och rygga. Kommer att synas väl på håll.

Vad jag längtar nu tills vi ska iväg och vandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar