torsdag 29 juni 2017

Handlat inför fjällvandringen

Igår var mamma och jag ute och sprang och efteråt åkte jag och handlade lite ätbart inför vandringen. Fast detta är så klart inte allt. Jag har köpt lite förut samt att Jessica har köpt en del. Jag tänkte i.a.f ha med mig lite choklad och bars som snacks. Sen har jag lite nötter som ska med också. Mackorna från Revita som ni ser på bilden heter Muesli Crunch och innehåller bl.a korinter, de tycker jag är så goda att äta bara som de är så perfekt att ta med när man inte kan ha smör med sig.
Sen har jag också med mig salami och ölkorv som klarar sig i rumstemperatur. Det tänkte jag att man dels kan ha i maten samt gott att äta som det bara är. Sen kan jag ju om jag vill ha salamin på mackorna också.
Sen självklart, det jag nog inte kan vara utan. Kaffe. Jag kan dricka kaffe utan mjölk men tycker det är godast med så lite torrmjölk ska jag bära med på också.
Ja detta är då lite av det som ska med. Det ska packas om en del i mindre påsar och så. Ska räkna ut t.ex. hur mycket av kaffet som det räcker att jag tar med.

Det kan nog komma att behövas en del värmande kaffe under turen. Det verkar som att vi får småregn hela nästa vecka. Håller tummarna för att det inte blir ordentligt spöregn i.a.f. Jag är glad att jag har en bra ordentlig regnjacka nu. Hämtade den under lunchen och den sitter jättebra. Så nöjd över den, Bergans Super Lett Ladys Jacket heter den. Kommer nog att få användas en del nästa veckan. Jag ska försöka hinna göra ett inlägg imorn innan helgen för sen vet jag inte om jag hinner skriva något mer innan vi åker och nästa vecka kommer jag nog inte att kunna blogga när vi vandrar men när jag kommer hem ska jag berätta om hur det var och förhoppningsvis kunna visa en del fina bilder från vandringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar