onsdag 26 juli 2017

Vad ska jag göra på semestern

Jag tycker att det är skönt att inte ha en massa inplanerat under semestern utan vill kunna koppla av fast samtidigt vill jag ju göra någonting i.a.f.
Jessica och jag vill gärna vandra något mer i år och helst ville vi försöka få till det när jag har semester men för Jessicas del kan det vara svårt att åka bort i augusti. Vi kollade ändå in vasaloppsleden tills Jessicas kusin, som är med i en del cykellopp nu för tiden, berättade att i augusti är det ju sommarveckan där. Det hade vi inte tänkt på. Så vi får nog hoppa vasaloppsleden. Det är dels sommarveckan samt andra lopp nu i augusti. Vi sa det att vi kanske ända bara kan ta en liten weekend någonstans. Får se om det ändå blir i augusti eller kanske kan vi få till det i september-oktober annars. Det vi sist tittade på, som skulle funka för en kortare tur, är Tiveden. Ser jättefint ut där.

Så tillbaka till min semester. Det jag nu är väldigt sugen på att göra men där vädret kommer helt att styra om det blir av eller inte är att cykla längs en del av Göta kanal Jag är sugen på att ta biten Sjötorp-Karlborg-Sjötorp. Det hela skulle jag dela upp under 4 dagar och jag har börjat kolla lite på boende och så. Jag funderar på att åka min andra semestervecka, 7-10 augusti. Så jag hoppas på riktigt fint väder då för jag vill inte cykla där fram och tillbaka i regn, även om jag har bra regnkläder.
Jag blir lite nojig över att det ska bli fullbokat på vandrarhemmen och så som jag har kollat på men jag vill samtidigt inte boka något förrän jag vet om vädret blir fint eller inte. Jag håller i.a.f. tummarna för fint väder och att det i sådana fall kommer att ordna sig med boende.

Sen den 12 augusti är det dags för en dagsresa med STA. Det blir en trädgårdsresa vid Mälaren. Vi ska besöka 2 privatträdgårdar och en handelsträdgård. Första stoppet blir då i Hallstahammar, hemma hos Lasse och Ulla Wallin. Deras trädgård på 3000m2 med storvuxna perenner och intressanta träd och buskar.
Den andra trädgården ligger i Arboga hemma hos Bernt och Birgitta Berglund. Deras trädgård är 10.000m2 med mycket lundmark och bergknallar. Deras specialitet är hosta.
Där emellan blir det ett besök på Burgers handelsträdgård i Köping. Mer om denna resa och bilder blir det här sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar