fredag 28 juli 2017

Nu går jag på semester

Nedräkning, några timmar kvar bara och sen går jag på semester i 3 veckor. Jag får se hur mycket jag hinner skriva här under veckorna men några inlägg ska det bli i.a.f. Inte den finaste starten med gråa moln och duggregn i morse. Nästa vecka blir det nog båda fina dagar och kanske lite regn. Men blir det en riktigt regnig och kan dag då så ska jag nog ta och rensa nere i förrådet. Det har jag varit sugen ett tag på att göra. Åka med lite grejer till Erikshjälpen kanske.
Innan jag åkte till jobbet tittade jag ut på balkongen. Plockade lite bland pelargonerna. Lilla karna med sin stora boll av vita blommor har 2 stänger till med knoppar.

Min fina vita Mårbacka håller på att slå ut.

Vackra Steffens lina.

Jips börjar slå ut också.

Jättefinna Bills Dream

Nino och Roger spanar ut mot gården. Såg att Raija klättrade upp en bit på ett träd. Full fart trots det mindre fina vädret.

Jag hade glömt köpa frukost och tänkte att jag kan ju lyxa till starten denna dag och köpte ett frukostpaket på Espresso house. Kaffe, juice och scones. Så gott.

Jag har bokat vandrarhem för cykelsemestern, fast alla går att avboka om det skulle bli dåligt väder. Första stoppet blir Tåtorps Café och Logi.


Andra stoppet blir på STF Karlsborg.
 
Sista kvällen sover jag på Hajstorp slusscafé och vandrarhem.

När jag är tillbaka i Sjötorp får jag som sagt var se om jag känner för att åka hem hela vägen eller om jag sover kvar en natt där någonstans också. Håll tummar och tår för fint väder.
 
Jag passar också på att göra en utbetalning av det jag har på Refunder. Sidan som jag har nämnt förut som man går via när man handlar på nätet. Jag gör det med dem butikerna det går och nu har jag 474,37kr som är redo för utbetalning. Perfekt med lite extra fickpengar inför semestern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar