torsdag 21 september 2017

Egen kaffeprovning

Igår köpte jag kaffe på Tehörnan. Jag tycker att det kaffet vi har nu på jobbet är lite sådär men det kan vara den gamla kaffemaskinen som sätter en bismak också. Jag köpte 2 olika sorter, Antigua och Java Blend. Jag provade Java Blend igår och den var väldigt mild i smaken. Stack inte direkt ut. Men god. Nu på morgonen provade jag Antigua och den tycker jag var förvånansvärt god. Var lite skeptisk till citrus-bismaken men inget som jag reagerar på att det sticker ut. Detta kaffe kommer jag att köpa igen.



Det är kul att prova olika sorter så här, som förra året när jag köpte en te-adventskalender och en med kaffe. Jag ska köpa något sånt i år igen men det får nog bara bli en i år. Jag har redan sett lite reklam över kalendrar man kan köpa eller förboka redan. Kanske tar upp lite roliga förslag här sen. Jag såg t.ex. en adventskalenderkalender med små proseccon. Tror den bara sälgs i USA där emot men samtidigt är det kanske inte så bra att dricka det varje dag i nästan 1 månad.

Mina tomatplantor hemma då. Ett tag efter att jag tagit in mina pelargoner funderade jag på om jag inte skulle kasta dem. Tar så mycket plats. Men så får de en massa blommor och nu har t.o.m. 2 tomater börjat växa på. Klart de ska få vara kvar.
 
Idag blir det nog musslor igen. Jag ska ut och äta middag med min chef Olle och hans fru Ulla. Ulla och jag ska till Plock först medans Olle har ett möte och sen ses vi för middag på Bierhuis. Ska bli kul.

Idag släpps biljetterna till Sthlm food & wine mässan. Som tradition ska mamma och jag prova årets glögg och nu har jag sett vad det blir. Old Dehli kommer den att heta och smakerna är hämtade från Indien. Mango, spiskummin och chili. Ska bli intressant att smaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar