måndag 4 september 2017

Nya blommor till lotten

Vilken helg detta blev. I lördags så tog jag det lugnt hemma och lagade till lite matlådor till denna vecka som planerat. Det blev kycklingklubbor i ugn med rostade rotfrukter och sen stekte jag på karré till mina hamburgare med tillbehör som en väldigt god glaze, picklade morötter och polkabetor samt grönsaker. Kanske inte ser jätterolig ut på bilden men gott vart det.

Sen mötte jag upp Karin utanför Lingon och senare under kvällen kom en till vän över. Jag träffade min gamla klasskompis Stefan också vilket var kul. Det blev väldigt mycket folk där sen sista kvällen och jag kom inte hem förrän närmare 3.

Sen blev det upp tidigt då jag skulle träffa mamma vid Botaniska. Trött var jag men inte vill man ju missa en marknad med massa blommor. Jag köpte 3 olika rutor. En köpte jag av en man som hade tagit med fröer hem från en utomlandsresa och som han sen hade sått hemma. Så han vet inte namnet på den men det är ju kul och spännande det.
Sen vart det en aklejruta som heter Thundercloud och en ruta som får vita blommor, som jag dumt nog inte skrev ner namnet på. Det var ett kort tjejnamn.



Det blev självklart en liten pelargon som fick följa med hem också. Snowbob heter den sött nog och är en stjärn- och äggskalspelargon.


Jag fick en liten planta av mamma också, den heter Revvänderot. Det är en söt liten marktäckare men om jag förstod det rätt så växer och sprider den sig inte så fort som en del andra kan göra. Kanske blir lite lättare då att hålla koll på den. Den får små ljusrosa runda blomställningar sen.

Efteråt åkte jag hem till pappa och Åsa. Där bjöds det på kyckling, ris och currysås. Så gott. Nu har jag äntligen fått träffa Filips och Jennys son också, Allan. Så liten och söt. Blir 3 veckor imorn.

Sen innan jag åkte hem så åkte jag förbi lotten och planterade blommorna. Det hade kommit en del ogräs nu sen sist men klockan var mycket och jag orkade inte rensa något. Viktigast var att blommorna kom ner i jorden.

Idag sen ska jag kika på Biggest Looser VIP och det är bara för att Morgan fr Ullared är med, han är så rolig. Brukar annars inte titta på det programmet.

Jag har också köpt biljetter nu till Det på premiärdagen. Patrik ska ev gå med mig men kommer han inte att kunna gå så ska Pernilla följa med. Ser mycket fram emot det, den 13e har den premiär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar