torsdag 28 september 2017

Fortsättning på min Bujo

Ja man lär sig mycket på vägen. Nu har det blivit som så att jag har kommit på och skrivit in saker jag hade velat ha som i början på månaden men hamnar lite mitt i bland veckorna men det är så det får bli i början och det gör ju inget. Man lär sig och har nytta av indexet i början sen får man fixa till mer på vägen. Nu har jag skrivit in 2 första veckorna i oktober och ska avvakta med 3e. Jag upptäckte sen att i första veckoplaneringen råkade jag skriva med w, tänkte först skriva på engelska men ändrade till svenska och råkade av farten ändå skriva ett w. Sånt som händer. Ni får ursäkta att några av bilderna är på sidan. Ska försöka fixa det sen.


Jag kom även på det sen en bit på vägen att man brukar rekommendera att ha en månadsöversikt och den gjorde jag så här.

Sen vill jag ha koll på min månadsbudjet och här vid bilen ska jag hålla koll på hur mycket jag tankar för. Har en liten tom lucka nedanför och kanske kommer jag på nåt annat som har med ekonomin att göra som jag vill ha koll på där. Sparande kanske till utlandsresa.


Varje vecka tänkte jag också ha en träningsplan, skriver först med blyets för det kan ju hända andra saker som jag väljer före träningspasset och då kan jag sudda och en sen fylla i med färg på de pass jag gått och ha koll på hur jag tränat.

Jag vill också ha en måltidsplan vecka för vecka och planera in vad jag ska äta och behöver handla inför veckohandlandet. Jag ska försöka som i söndags att laga det mesta under söndagarna inför kommande vecka.


På skoj la jag också till en sida för att skriva upp vilka filmer jag sett i oktober. Kanske något jag ska fortsätta med framöver men vi får se.

Jag har också funderat på att sätta in en sida för mål. Jag är t.ex. dålig på att dricka vatten så kanske lägga till att dricka visst antal liter vatten per dag och kryssa i de dagar jag lyckas. Sen vill jag också komma igång med löpningen och klättringen. Ska se om jag kan få till med en plan för det också.

En kompis till mig, Jessica, blev också sugen på att börja med en Bujo. Hon har 2 barn och vill kunna ha ordning på saker för sin del och familjen. Sen funderar hon på att ha en sida för sitt husvagnsprojekt. Hon har köpt en som hon ska renovera. Perfekt att ha koll på i sin Bujo. Hon vill också ha som mål att antingen promenera ett visst antal steg per dag eller tid och ha som en mål-sida för det. Hon får också migrän ofta och vill ha översikt över det.

Bujon tycker jag har blivit lite beroendeframkallande. Letar runt på instagram och pinterest bl.a. för roliga nya förslag och idéer. Blir så i början tills man hittar det man är nöjd med, tycker funkar för en själv, så det är bara o köra på nu och prova sig fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar