söndag 20 september 2015

Börja göra höstfint

Nu när hösten är här är det kul att göra det lite höstfint hemma, byta gardiner och kanske ta fram lite mer ljus som är så mysigt att tända nu när det blir mörkare tidigare om dagarna. Jag ska byta gardiner i köket i.af och troligtvis i sovrummet. I köket har jag nu ljusgröna gardiner som passar så bra där på sommaren men inte så höstliga kanske. Jag kollade på några av de gardiner jag har och här är några.

Den till vänster har länge varit en favorit men de har jag haft nu i flera år och jag blir lite sugen på att köpa lite nytt. Jag ska till Gekås i mitten av oktober och då ska jag bl.a. kolla på gardiner.

Jag ska byta ut den somriga duken i köket också men då måste jag också köpa en ny och det ska jag också kolla efter på Gekås. Nu medans så blir det iaf fram med en massa filtar och ljus. Dessa doftljus doftar underbart. Kanske passar inte färgen in så bra men de ska ändå tändas sen så då tänker man inte så mycket på det. Pink dragon fruit heter denna Yankee candle sort.

Lite höstfint har jag börjat ordna med på balkongen. Jag köpte denna fina flerfärgade ljung med flera vackra färger. Kanske ska jag köpa bollkryss sen också.


Jag har tagit fram några solcellslampor också som lyser så fint på kvällen. Ska ta ett kort ikväll och lägga ut här sen.

Det jag tycker om med hösten är alla färger, bladen på träden ändras och sen är luften ofta så frisk nu så man borde passa på att ta en massa promenader när det är fint väder ute. Visst kan de blir regnigt och kallt men då kan man utan dåligt samvete stanna inomhus med en varm kopp te.

Nu i höst ska jag nog försöka att sy om klädseln till min gungstol. Jag har här stuvbitar från ett tyg som säljs på Ikea. Jag tycker om mönstret och med färgerna svart och vitt skulle gungstolen säkert sen kunna passa in nästan överallt. Fast syr jag om den i detta tyg blir det nog inga volanger som den har nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar