onsdag 23 september 2015

Höstgrupp

Igår när jag och mamma var till blomsterlandet köpte jag hem tre blommor, det blev en vacker ljung, prydnadskål och penningblad. Jag hade fått för mig att jag hade en stor kruka till övers hemma men den hittade jag inte. Så kom jag på det att jag har kvar en våning från mitt kryddtorn. Provade att lägga i blommorna, fortfarande med krukorna på, för då kunde jag flytta runt lite och se hur jag ville ha dem.

Jag vart rätt nöjd med denna kombination, prydnadskål visste jag att jag ville ha så utgick från den. Ljung passade bra till och gav lite höjd. Sen ville jag ha någon form av växt som hänger, jag tycker det är fint. Det fanns murgröna och en växt vars blad påminde om klöver men penningblad har en så vacker klar grön färg som lyser upp så fick bli den till.

Sen hittade vi fina prydnadspumpor också, både jag ock mamma köpte en likadan stor pumpa men jag kunde inte låta bli att köpa dessa tre små söta prydnadspumpor också.

I morse så ställde jag ut allt på balkongen men så kom jag att tänka på det, min duk där känns ju rätt somrig med sin gröna bakgrund och prästkragar. Jag ska nog leta efter en som passar in mer nu på hösten och byta ut till den sen.

I bakgrunden här ser man några av mina solcellslampor också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar