fredag 4 september 2015

Gamla nycklar

Den här nyckeln hittade jag förut när jag rensade förrådet och behöll den för jag tycker den var lite annorlunda och att jag kunde få användning för den till något roligt. Jag kommer inte ihåg vart den går men kanske var det till mitt gamla hörnskåp jag hade när jag var liten.

Det finns mycket fint man kan göra med gamla nycklar, en gammal nyckel kan i sig bara vara en fin liten inredningsdetalj. Jag kan tycka att riktigt gamla rostiga nycklar är fina och man kan sätta dem i en liten gammal ram med kanske något gammalt foto eller tidningspapper bara i bakgrunden och hänga upp.
Vill man göra en collage-vägg, kan det vara kul att ha lite saker mellan tavlorna. Då kan tex en gammal nyckel, klocka och varför inte en fin assiett hänga med där bland tavlorna också. Det kan vara saker man bara tycker är fina eller minnes-saker.
Jag får se om jag kanske får användning av denna nyckel efter att sovrummet tapetseras om sen. Ska fortsätta att ha den i tryggt förvar tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar