onsdag 16 september 2015

Trädgårdscitat

När jag var i butiken vid Linnéträdgården så såg jag dessa magneter. De fanns även på butiken vid Linnés Hammarby. "Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet" gillar jag då jag även tycker mycket om att läsa böcker.

Citat på planscher hemma är ju väldigt populärt men man kan även ta med det ut i trädgården. Små skyltar eller varför inte skriva det på en sten och lägga ut i trädgården. Är man händig och har rätt verktyg har jag sett att man kan platta till en sked lite och hamra in bokstäver och skriva små söta citat på dessa skedar.

Det finns en del citat på svenska men många verkar vara översatta från engelska. Jag tycker det finns mer och oftast kan låta bättre med en del citat på engelska. Här kommer några:

"To plant a garden is to believe in tomorrow" - Audrey Hepburn

"A garden is a friend you can talk to anytime"

"Plant dreams, pull weeds and grow a happy life"

"In the garden my soul i sunshine"

"There are no gardening mistakes, only experiments" - Janet Kilburn Phillips

Det sista citatet kan passa mig rätt bra ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar