tisdag 22 september 2015

Mina pelargoner!

Oj vad många fula blad mina perlargoner fått nu. Jag gick runt och plockade som den nu på morgonen. Jag såg förra veckan också att det var många gula blad och jag brukar egentligen vara noga med att plocka bort sånt men så tänkte jag att är det kanske för att de redan nu går i vintervila. Men nej, det är alldeles för tidigt. Kanske är det vädret, luften, som påverkar eller så kanske jag har råkat vattna för mycket. Ska vara lite extra noggrann nu framöver, jag känner i jorden så jag inte vattnar när det fortfarande är fuktigt men tycker att ibland är det lite svårt att säga och då kan jag ge en skvätt vatten utifall att och jag tror att det inte är bra. Bättring med pelargonerna nu.

Idag efter jobbet ska jag och mamma till Blomsterlandet. Hon ska köpa benmjöl som är bra att blanda i jorden när man planterar lökar. Jag hade inte det i min jord när jag planterade mina lökar i krukan men jag tänkte på det att det kanske hade varit bra. Benmjöl är ett bra gödsel för lökarna, får se om mina klarar sig bra ändå.
På Blomsterlandet kommer jag säkert hem med något roligt, blir nästan alltid så fastän man inte planerar att köpa något. Men nu är jag lite sugen ändå på mer höstblommor som bollkryss, prydnadskål eller något. Får se vad det blir.

Måste till sist bara dela med denna fina bild på Raija.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar