tisdag 1 september 2015

Kanske blir det paprikor till höst

En första blomma är utslagen på en av mina parikaplantor, kanske blir det paprikor att ha i mustiga grytor sen i höst.

Idag regnar det och är mörkt ute. Känns som att hösten är här nu men september kan ju ändå bjuda på varma soliga dagar också. Får ta till vara på de dagarna.
Jag har börjat dricka te nu på kvällarna, tycker det är avkopplande att sitta med en stor kopp te och bara varva ner. Jag dricker nu ett te från Pukka med smakerna citron, ingefära och manuka honung. Jag älskar ingefära, kan även bara koka vatten och ha i ingefära och kanske lite citron.

Idag var tanken att jag skulle använda ingefära till middagen ikväll, sojabräserad lax med limedressad rödlökssallad och färsk mynta, men jag råkade lägga den frysta kycklingen i kylskåpet istället för i frysen igår kväll. Så nu är den tinad och behöver lagas till idag. Då blir det istället buffalokyckling med selleri och körvel. Tror det blir väldigt gott det med och så får det bli lax senare i veckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar