lördag 19 september 2015

En tapet av växtplanscher

Planen för mitt sovrum är att den ska bli min gröna oas. På sommaren kommer balkongdörren alltid all stå öppen till min nästa gröna blommande oas på balkongen. På väggarna ska det bl.a. hänga flera tavlor, planscher och vykort bl.a. med motiv som växter och natur. Nu vill jag inte att rummet ska bli fullt så tapetserat av dessa tavlor etc så det blir som Linnés sovrum men lite inspiration är taget därifrån. Jag hittade några roliga gamla galjar och satte dit små klämmor och kanske ska jag hänga upp denna affisch som jag köpte i butiken vid Linnéträdgården nånstans i sovrummet sen.



Jag har andra mindre vykort och med dem blir det nog små klämmor och klädnypor jag sätt upp dem med. 


Tapeten som jag kollat på till sovrummet är den nedan. Ser lite annorlunda ut i verkligheten men vill visa mönstret som påminner om blad. Det är denna som jag är rätt säker på att jag vill ha i sovrummet sen. Men så blir jag osäker på om den kommer att passa bra med tavlorna. Jag ska till butiken igen och titta på den igen och fundera mer på hur jag vill ha det sen i sovrummet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar