måndag 20 juni 2016

40-års fest

Min förkylning har blivit bättre även om jag känner att den inte helt släppt. Men var ändå bra nog för att orka gå på 40-årsfesten i lördags, vilken tur. Patriks bror Pär fyllde 40år och Pär och hans familj är och hälsar på här i Uppsala och man bestämde sig förra veckan för att då ordna till en fest för honom.
De hade dukat upp med långbord på övervåningen nu när det var ett sånt regnväder i lördags. Det bjöds på rostbiff, potatissallad, västerbottenostpaj och en god somrig sallad med vattenmelon och feta ost.

Pärs dotter kom med ledtrådar till hans present. Iförd söt baddräkt och solhatt bar hon fram en uppblåsbar palm och en resebok om Kroatien.




Dagen till ära, i lördags var det pionens dag, så hade de dekorerat med pioner också.

Senare på kvällen hade man ordnat en ölprovning. Jag kom nog sist bland detta ölkunniga gäng.


En väldigt rolig kväll men mycket prat och skratt.

Dagen efter sen bestämde sig Patrik och jag för att gå på bio, lite spontant sådär. Det är inte ofta man går på en matiné. Borde göra det oftare, fast kände lite konstigt att gå ut sen från biosalongen och att det fortfarande är ljust ute.
Vi såg på Djungelboken. Vilken vackert gjord film! Animationen är fantastisk och lika så dubbningen. Sköna tolkningar av alla karaktärerna. Så otroligt duktig lilla Neel Sethi är som måste i stort sett genom hela filmen agera mot till större delen icke existerande karaktärer. Väl värd ett biobesök.

Nu ska jag bara jobba på i 3 veckor till och sen har jag semester. Lite extra ledig blir jag nu till helgen också när det är midsommar. Midsommarfirande blir det i Dalarna i år med min vän Jenni och hennes sambo Ceymor. De har varit bortresta i fjällen men är tillbaka så vi ska börja planera resan och allt runtomkring mera snart. Ska bli jättekul och hoppas så på fint väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar